Jocuri in clasa. Cum pot deveni lectiile mai interactive si mai interesante
Jocurile la clasa se numara printre cele mai eficiente modalitati de a-i implica pe copii in invatare. Neprevazutul, suspansul si cursa contracronometru ii mentin pe copii atenti si ii motiveaza sa foloseasca informatiile invatate la lectie mai bine decat un test scris sau ascultarea clasica. Jocurile in clasa pot fi folosite pentru a introduce noi notiuni, pentru a recapitula materia sau pur si simplu pentru a oferi copiilor ocazia de a-si consuma energia.
Citeste si alte materiale pe aceeasi tema:
Metode prin care profesorii pot atrage atentia copiilor
Iata cateva idei de jocuri pe care cadrele didactice le pot folosi la clasa, pentru ca orele sa devina mai dinamice, iar informatiile mai interesate:
In jurul lumii.
Copiii sunt asezati in cerc, cu fata spre interiorul cercului. Cadrul didactic este in centrul cercului, avand pregatite intrebarile sau problemele pe care copiii participanti urmeaza sa le rezolve. Primul copil iese din cerc si se asaza in fata unui alt copil. Cei doi trebuie sa raspunda la intrebarea profesorului in cel mai scurt timp posibil. Copilul care a raspuns corect primul se muta in fata urmatorului copil din cerc, urmand sa „calatoreasca in jurul lumii” pana cand raspunde gresit la o intrebare. Daca niciun copil nu raspunde corect, sunt alesi alti doi copii care sa participe la joc. Daca unul dintre cei doi copii raspunde gresit, al doilea copil primeste cinci secunde pentru a da un raspuns corect. Doar cei doi copii pot raspunde la intrebare, daca alti elevi ofera raspunsul cand nu este randul lor, sunt scosi din joc.
Ghiceste cuvantul.
Copiii sunt impartiti in doua grupuri. Fiecare copil dintr-un grup vine la tabla, extrage un biletel pe care este scris un cuvant si deseneaza un indiciu pentru respectivul cuvant (o notiune, un fenomen etc.). Copiii din grupa lui trebuie sa ghiceasca ce a vrut copilul sa deseneze, intr-un interval limita de timp (30 de secunde sau mai mult, in functie de varsta copiilor). Este un joc asemanator cu mima, doar ca in loc de gesturi, este folosit desenul.
Clasa este impartita in doua echipe. Profesorul pune intrebari fiecarei echipe, iar cei care reusesc sa raspunda corect, au dreptul sa arunce cu sageata spre tinta. Castigatori sunt cei care reusesc sa raspunda la cele mai multe intrebari si care obtin cel mai mare punctaj.
Acest joc poate fi folosit la inceputul lectiei, pentru a introduce un nou subiect, o recomandare de lectura sau numele unui om de stiinta/ autor/ artist etc. celebru. Profesorul scrie pe tabla prima si ultima litera a cuvantului, iar copiii aleg impreuna literele cu care vor incerca sa rezolve ghicitoarea.
Iese cine stie.
La sfarsitul orei, cu cateva minute inainte de pauza, profesorul poate adresa intrebari copiilor. Cei care raspund corect la intrebari, pot iesi mai devreme din clasa. Jocul este potrivit la sfarsitul zilei.
Da sau nu.
Imparte copiii in doua echipe si ofera fiecareia cate doua jucarii cu sunete diferite, unul pentru DA si unul pentru NU. Jocul consta in a adresa intrebari a caror raspuns e fie da, fie nu. Echipa care raspunde cel mai repede si de cele mai multe ori corect, este castigatoare. Intrebarile pot fi definitii ale unor notiuni, teoreme, legi de fizica, afirmatii despre opere literare, date istorice si evenimente corespunzatoare, informatii geografice etc. Poate fi adaptat pentru orice materie.
Jocul poate fi folosit pentru perioadele de recapitulare inainte de un test sau examen, dar si la finalul orei, pentru a verifica daca elevii au inteles si retinut informatiile.
Jocurile pot varia in functie de ceea ce se preda, de dispozitia clasei, dar si de momentul lectiei. Dupa ce copiii au participat la suficient de multe jocuri propuse de cadrul didactic, pot fi lasati sa inventeze ei insisi un joc nou pe care sa il propuna colegilor.
*Sursa foto: Pexels.com
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Ce este fotbalul?
Celor mai multi dintre noi le poate parea o intrebare banala, cu un raspuns foarte simplu. Este un joc intre doua echipe, la care castiga cea mai buna. Are multi suporteri, iar fiecare meci genereaza multa adrenalina.
-
Siguranta copiilor – cum gestionam libertatea de actiune si grija pentru prevenirea pericolelor?
Copiii invata cel mai bine prin experiente si joaca. De aceea, cu cat beneficiaza de mai multe experiente noi, cu atat devin mai pregatiti pentru viata.
-
Creativitate, educatie si incluziune: un interviu cu Andreea Stan despre magia Minimest
Minimest, sectiunea dedicata celor mai tineri dintre cinefilii din cadrul Festivalului International de Film de Animatie Animest, care se va desfasura anul acesta intre 4 - 13 octombrie, s-a transformat intr-un univers de explorare creativa si educationala pentru copii si familii.
Adauga tu primul comentariu: