Felul in care copilul socializeaza poate prezice succesul de la maturitate
La inceputul anilor 1990, 50 de educatori americani au fost rugati sa evalueze abilitatile de comunicare si sociale a peste 750 de copii de gradinita. Evaluarea a facut parte din proiectul Fast Track, al carui scop a fost acela de a intelege cum anume copiii se dezvolta din punct de vedere social si de ce anume au nevoie pentru aceasta.
Folosind Chestionarul Competentei Sociale, educatorii au fost nevoiti sa ofere scoruri fiecarui copil in parte pentru calitati precum: „Coopereaza cu alti copii”,„Ii ajuta pe ceilalti”, „Intelege sentimentele celorlalti”, „Rezolva singur probleme” etc.
In 2015, cercetatori de la universitatea din Pennsylvania si Duke au publicat un studiu care arata cum au evoluat acesti copii, dupa o perioade de 13-19 ani de la terminarea gradinitei.
Rezultatele au aratat ca evaluarile educatorilor au putut prezice rezultatele copiilor: daca au absolvit liceul la timp, daca au reusit sa se angajeze, daca au fost arestati sau trimisi la o scoala de corectie.
Unul dintre cele mai impresionante rezultate a fost faptul ca acei copii care au obtinut scoruri ridicate la abilitati sociale, au reusit sa absolve liceul intr-o proportie de 4 ori mai ridicata decat cei cu scoruri mici din punct de vedere social.
Astfel, daca dorim sa avem copii impliniti si cu o viata prospera e important ca scolile sa se concentreze nu doar asupra obtinerii de performante scolare, ci si pe dezvoltarea sociala a copiilor. Scolile ar trebui sa isi dezvolte interventii eficiente prin care sa dezvolte copiilor latura emotionala, abilitatile de auto-management, constiinta de sine si constiinta sociala, competente care ii ajuta pe copii sa beneficieze de pe urma educatiei scolare si sa aiba succes in multe alte arii ale vietii.
Legatura dintre competentele sociale si succesul la maturitate este explicat astfel de catre autori:
„Aceste abilitati, in special cea de a te intelege bine cu altii sunt cele care ii fac pe alti copii, dar si pe profesori, sa te placa. (…) Cand copiii se simt placuti, tind sa fie mai atenti, sa se comporte adecvat si sa se bucure de beneficiile de a sta in clasa, la ore. Iar acest fenomen creste in timp, actioneaza ca o cascada. Copiii devin mai legati de colegii si adultii din jur si de scoala ca institutie, iar aceste competente ii ajuta, indiferent de coeficientul lor de inteligenta, sa prezinte un risc mai scazut pentru probleme.”, sustine Mark T. Greenberg, profesor. Studiul este important fiindca atrage un semnal de alarma privind dezvoltarea emotionala si sociala a copiilor. „Calitatea scolilor nu se observa doar prin succesul academic ci si prin dezvoltarea copilului ca intreg.”, mai adauga cercetatorii.
Sursa: NYTimes.com
*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/valentinap/3564907218/
Adauga tu primul comentariu: