characters characters

Scrisoare deschisa a Directorului executiv UNICEF: Cinci lectii pe care le putem invata din pandemie

18 februarie 2021    |   369 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +, 0 - 3 ani.

UNICEF lectii din pandemie
Reinnoirea increderii in vaccinuri la nivel mondial, depasirea provocarilor ce afecteaza sanatatea mintala si bunastarea tinerilor, combaterea discriminarii, lupta impotriva schimbarilor climatice si eliminarea decalajului digital constituie cele mai importante oportunitati in beneficiul copiilor pe care le prezinta comunitatii internationale pandemia de COVID-19, afirma directorul executiv al UNICEF Henrietta Fore in scrisoarea sa deschisa anuala, publicata astazi.

In scrisoarea publicata intr-un moment in care UNICEF lanseaza o serie de activitati pentru a comemora la nivel mondial cea de-a 75-a aniversare a sa, Fore prezinta modul in care trebuie sa exploatam, odata cu continuarea luptei impotriva pandemiei, oportunitatile-cheie pe care le prezinta aceasta criza pentru a putea reimagina o lume mai demna pentru copii.

„Debutul celei de-a 75-a aniversari a UNICEF ne reaminteste ca aceasta organizatie a fost infiintata in mijlocul unei alte crize istorice, dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial”, scrie Fore. „In acele vremuri, am fi putut fi cu usurinta coplesiti de numeroasele probleme cu care se confruntau copiii intr-o lume devastata de razboi. Insa ne-am reimaginat ceea ce era posibil. Am construit noi sisteme de sanatate si de protectie sociala in intreaga lume. Am invins variola si poliovirusul salbatic. Am infiintat Organizatia Natiunilor Unite. Istoria ne cheama la fapte din nou”.

In privinta vaccinurilor, Fore avertizeaza ca reticenta fata de acestea ne va afecta profund capacitatea de a invinge COVID-19. Pe langa colaborarea cu guvernele, partenerii si donatorii pentru achizitionarea, transportul si livrarea vaccinurilor in lumea intreaga, scrie Fore, trebuie sa crestem si increderea in vaccinuri pentru ca populatia sa le accepte. „Daca nu exista incredere in ele, vaccinurile nu sunt altceva decat niste fiole scumpe in cabinetele medicale”.


In ceea ce priveste sanatatea mintala, Fore afirma ca pandemia de COVID-19 a intensificat cresterea ingrijoratoare a incidentei tulburarilor mintale in randul copiilor si al tinerilor si indeamna comunitatea internationala sa se implice mai mult. „Este necesar ca tarile sa realizeze investitiile cuvenite in acest domeniu, sa dezvolte substantial serviciile de sanatate mintala si sprijinul acordat tinerilor in comunitati si scoli si sa implementeze programe de educatie parentala pentru a asigura copiilor din familiile vulnerabile sprijinul si protectia de care au nevoie acasa”, scrie Fore.


In legatura cu eliminarea decalajului digital, Fore subliniaza faptul ca masurile de carantina din intreaga lume au scos la iveala inegalitatile provocate de acest decalaj. In momentul de varf din 2020 al inchiderii scolilor, aproximativ 30% dintre elevii din intreaga lume nu au reusit sa acceseze invatamantul la distanta, unii dintre ei fiind chiar copiii care au oricum acces redus la o educatie de calitate. Scrisoarea indeamna la regandirea educatiei si la eliminarea decalajului digital, astfel incat instrumentele digitale sa poata fi utilizate pentru a reinventa educatia si pentru a face un salt in viitor.

In final, scrisoarea arata cat de critic este acest moment, plin de oportunitati. „Comunitatea internationala trebuie sa sprijine un efort de redresare incluziva care sa acorde prioritate investitiilor pentru copii”, noteaza Fore. „In acest an, cand UNICEF sarbatoreste 75 de ani in care a reimaginat viitorul fiecarui copil, haideti sa venim in sprijinul copiilor si al tinerilor cu un suflu nou inspirat de urgenta situatiei, creandu-le oportunitati, insufletindu-le visele si sustinandu-i in toate aspectele vietii lor”.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu