characters characters

Scoala fara note, banci sau clopotel. Invatamantul alternativ atrage copiii catre educatie prin metode speciale

18 aprilie 2011    |   1180 vizualizări

Se intampla la Timisoara, intr-o scoala care are portile deschise de 14 ani. Sute de copii invata dupa sistemul de invatamant alternativ. Aici, elevii din clasele primare nu primesc note, nu stau in banca si nu sunt „salvati de clopotel".


Sapte clase timisorene invata, in prezent, dupa sistemul de invatamant alternativ „Step by step", la Scoala Generala nr. 19 din Timisoara. Metoda este bazata pe emotie si nu pe informatie, in timp ce copiii au un sistem de evaluare individual.


Articol complet: Adevarul.ro

Comentează:
12 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Ionescu Gabriela
    Ionescu Gabriela    20.04.2011 - 13:22
    @iahim: sunt de acord ca examenele si competitiile contribuie la succesul copilului, sunt modalitati (inevitabile) prin care acesta isi verifica abilitatile si cunostintele. nu sunt de acord insa cu competitia din clasa, dintre colegi, cu ierarhizarea copiilor in functie note.. nu cred ca astfel sunt incurajati sa invete mai bine, dimpotriva. mai ales la varste mici, o nota mica poate avea un efect dezastruos asupra unui copil. si, dupa cate ne spune doamna Honciuc, nu cred ca un copil dintr-o clasa step by step nu poate participa la concursuri:)
  • Utilizator Anonim
    Honciuc Catalina    20.04.2011 - 12:35
    Voi raspunde cu mare drag la orice intrebari, dar dupa Sarbatorile Pascale.Va doresc tuturor sanatate, ganduri bune si liniste in suflet!Sarbatori cu bine!
  • Utilizator Anonim
    Honciuc Catalina    20.04.2011 - 12:32
    Orice copil trebuie sa invete sa fie autodidact.Elevii din clasele step by step invata acest lucru prin activitatile pe centre la care trebuie sa rezolve singuri sarcini legate de ceea ce li s-a predat la orele de dimineata.Vor face astfel fata oricarui examen ce va urma si vor gestiona mult mai bine orice situatie problema cu care se vor confrunta pe parcursul scolaritatii si al vietii.
  • Utilizator Anonim
    Honciuc Catalina    20.04.2011 - 12:27
    Pt. intrebarea :Cati elevi olimpici am avut?, vreau sa se stie ca inca din clasa I am participat cu elevii la Concursul National SMART LB. Romana si Smart Matematica unde am obtinut premiul I, II SI III, lA CONCURSUL INTERNATIONAL CANGURASUL Matematician am obtinut calificativele Excelent si Foarte bine cu elevii participanti si multe alte concursuri nationale care s-au desfasurat fie pe plan local sau judetean.
    Vreau sa subliniez faptul ca elevii care invata in alternativa step by step participa la olimpiade si concursuri, iar in scoala in care lucrez cele mai bune rezultate le au in clasele V-VIII elevii care au invatat in aceasta alternativa in clasele I-IV,iar profesorii sunt foarte multumiti de bagajul de cunostinte pe care elevii il au insusit.
  • Utilizator Anonim
    Honciuc Catalina    20.04.2011 - 12:17
    Am fost intrebata de ce am avut un elev care s-a transferat la clasa traditionala , dupa ce a invatat intr-o clasa step by step.Raspunsul meu este urmatorul:parintii si-au mutat domiciliul si au optat pt. ca al lor copil sa mearga la o scoala mai aproape de noul domiciliu, scoala care nu are clase step by step.Nu a plecat din clasa noastra pt. ca nu au fost multumiti parintii de ceea ce se lucra in clasa.
  • Gabriela Vochescu
    Gabriela Vochescu    19.04.2011 - 17:01
    Gabriella,toate reusitele unui examen vin in urma unei competitii.Un examen inseamna o competitie atat cu cei din jur cat si cu tine insati.Cand pregatesti copilul pentru o competitie nu este pentru a demonstra ca este mai bun decat altii ci pentru a reusi!Si cred ca copiii au spiritul competitiei.Si acest lucru ii ajuta in evolutia lor de zi cu zi.

    Am copil mic si l-as stimula,cand va merge la scoala, sa participe la concursuri.Citeste chiar aici pe site,ce inseamna sa participi la un concurs si cum te invata sa-ti depasesti emotiile.

    Ca sa reusesti primul lucru este sa participi.Din orice competitie ,chiar daca nu iesi invigator,ai de invatat.Este o experienta deosebita si foarte importanta.
  • Ionescu Gabriela
    Ionescu Gabriela    19.04.2011 - 14:20
    @iahim: mie chiar imi place ideea ca nu exista competitie intre copii:) cred ca este mai bine sa obisnuim copilul sa invete pentru el insusi, pentru a fi mai bun azi decat a fost ieri, nu pentru a fi mai bun decat cei din jur. motivatia interioara cred ca este mai puternica si mai importanta decat cea exterioara. in plus, la varste mai mici, competetitia si comparatiile cu alti copii le pot face mai mult rau din pdv emotional decat bine.
  • Utilizator Anonim
    cadru didactic    19.04.2011 - 13:16
    As dori sa o intreb pe doamna invatatoare care a lucrat in alternativa Step by Step de ce s-a transferat copilul respectiv la o scoala traditionala daca era multumit de acea alternativa? Aici nu este vorba de a denigra un anumit sistem ci de a informa parintii ce inseamna un altfel de sistem de invatamant. Cati copii olimpici a dat sistemul Step by Step?
  • Gabriela Vochescu
    Gabriela Vochescu    18.04.2011 - 17:27
    Ceea ce nu-mi place la sistemul step-by-step este lipsa competitiei.Copilul nu va fi pregatit pentru competitiile ce vor urma si nici pentru exameele de mai tarziu.
  • Utilizator Anonim
    Honciuc Catalina    18.04.2011 - 11:21
    Vreau sa raspund doamnei invatatoare care s-a chinuit 6 luni cu un elev ce a invatat in alternativa Step by Step. Eu lucrez in aceasta alternativa de 2 ani si am avut un elev care a mers din clasa
    a II -a, cu transfer, la o clasa traditionala. Acest elev s-a integrat foarte bine si a avut cunostintele insusite conform programei scolare pentru clasele I-IV.Nu spun ca nu exista anumite cadre didactice care nu isi fac meseria cum trebuie, dar vreau sa stie toti parintii ca se respecta programa scolara si se invata de pe aceleasi manuale in alternativa Step by step , la fel ca si la clasele traditionale.Ar fi bine sa nu denigram o alternativa pe care nu o cunoastem . Si eu am predat la clasa traditionala timp de 14 ani, dar prefer alternativa Step by Step , deoarece da posibilitatea tuturor elevilor, chiar si celor cu deficienta in invatare sa isi insuseasca cunostintele in ritm propriu, evitandu-se astfel riscul de a ramane repetent.
  • Utilizator Anonim
    cadru didactic    18.04.2011 - 10:00
    Sunt o invatatoare care a primit la inceputul anului scolar, prin transfer un copil ce provenea de la un astfel de sistem de invatamant alternativ. Vreau sa va spun ca mi-au trebuit aproape 6 luni de zile ca sa aduc acel copil la nivelul copiilor din clasa. Desi este un copil cu un nivel intelectual destul de ridicat, el avea multe notiuni neinsusite, multe din ele nici ni ii fusesera predate. dupa ce programe invata oare astfel de scoli? In sccimb parintii au fosi incantati la inceput deoarece avea numai calificativul maxim. Abia cand l-au comparat cu un elev de aceeasi varsta au realizat ce diferenta este intre ce a invatat copilul lor si ce stia celalalt copil. Nu va mai spun ca nu avea nici macar deprindera de a sta in banca, se ridica in timpul orei si se plimba prin clasa. Mie personal mi s-a parut o experienta trista. Poate parintii au ceva de invatat din ea.
  • Utilizator Anonim
    Ioana Fratean    18.04.2011 - 08:16
    Este minunat ca acesti copii nu sunt fortati sa merga pe sistemul clasic, dar pentru ca restul scolilor din sistem merg pe metoda clasica, oare acesti copii vor da un randament mai mare pe termen lung ? De exemplu la BAC vor putea sa se "puna" cu ceilalti ?
Vezi toate comentariile