characters characters

Raport UNICEF – UIT: Doua treimi dintre copiii de varsta scolara din lume nu au acces la Internet acasa

02 decembrie 2020    |   459 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

UNICEF accesul copiilor la internet in lume
Doua treimi dintre copiii cu varste scolare din lume - sau 1,3 miliarde de copii cu varsta cuprinsa intre 3 si 17 ani - nu au conexiune la Internet acasa, potrivit unui nou raport comun al UNICEF si al Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT).

Raportul How Many Children and Youth Have Internet Access at Home? (Cati copii si tineri au acces la Internet acasa?) constata o lipsa similara a accesului in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 15 si 24 de ani, 759 de milioane (63%) neavand conexiune la domiciliu.

„Faptul ca atat de multi copii si tineri nu au Internet acasa reprezinta mai mult decat un decalaj digital - este o falie digitala”, a declarat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF.

„Lipsa de conectivitate nu limiteaza doar capacitatea copiilor si tinerilor de a se conecta online. Îi impiedica sa concureze in economia moderna. Îi izoleaza de lume. Iar in cazul inchiderii scolilor, ca in situatia cu care se confrunta in prezent milioane de persoane din cauza COVID-19, le ingreuneaza accesul la educatie. Spus mai direct, lipsa accesului la Internet ii va costa viitorul pe cei din urmatoarea generatie”.

Aproape un sfert de miliard de elevi din intreaga lume sunt inca afectati de inchiderea scolilor; din cauza COVID-19, sute de milioane de elevi se bazeaza pe invatarea virtuala. Pentru cei care nu au acces la Internet, educatia poate fi inaccesibila. Chiar si inainte de pandemie, un numar tot mai mare de tineri aveau nevoie sa deprinda competente fundamentale, transferabile, digitale, specifice unor locuri de munca si antreprenoriale pentru a concura in economia secolului XXI.

Decalajul digital perpetueaza inegalitatile care deja creeaza diviziuni intre tari si comunitati, arata raportul. Copiii si tinerii din cele mai sarace gospodarii, din statele rurale si cu venituri mai mici, raman si mai mult in urma colegilor lor si au foarte putine sanse de a recupera.

La nivel global, 58% dintre copiii de varsta scolara din cele mai bogate gospodarii au conexiune la Internet acasa, comparativ cu doar 16% dintre copiii din cele mai sarace gospodarii. Aceleasi disparitati exista si la nivelul veniturilor tarilor respective. Mai putin de unu din 20 de copii de varsta scolara din tarile cu venituri mici are conexiune la Internet acasa, comparativ cu aproape noua din 10 din tarile cu venituri mari.

„Conectarea populatiilor rurale ramane o provocare formidabila”, a declarat secretarul general al UIT, Houlin Zhao. „Asa cum se arata in documentul Measuring digital development: Facts and figures 2020 (Masurarea dezvoltarii digitale: Date si cifre 2020), parti mari din zonele rurale nu sunt acoperite de retea mobila cu banda larga si mai putine gospodarii rurale au acces la Internet. Decalajul dintre tarile dezvoltate si tarile in curs de dezvoltare in ceea ce priveste adoptarea Internetului cu banda larga mobila si utilizarea Internetului este deosebit de mare, ceea ce face ca aproape 1,3 miliarde de copii cu varste scolare, in mare parte din tarile cu venituri mici si din regiunile rurale, sa se confrunte cu riscul de a rata oportunitati educationale, deoarece nu au acces la Internet acasa”.

Exista, de asemenea, disparitati geografice in interiorul tarilor si intre regiuni. La nivel global, aproximativ 60% dintre copiii de varsta scolara din zonele urbane nu au acces la Internet acasa, comparativ cu aproximativ trei sferturi dintre copiii de varsta scolara din gospodariile rurale. Copiii de varsta scolara din Africa subsahariana si Asia de Sud sunt cei mai afectati, aproximativ noua din 10 copii neavand conexiune la Internet.

Anul trecut, UNICEF si UIT au lansat Giga, o initiativa globala de conectare a fiecarei scoli si a comunitatii din jurul acesteia la Internet. Prin colaborare cu guvernele, in cadrul proiectului Giga s-au cartografiat, pana in prezent, peste 800.000 de scoli din 30 de tari. Pornind de la aceste date, Giga colaboreaza cu guvernele, industria, sectorul civil si partenerii din sectorul privat pentru a promova necesitatea investitiilor in proiecte cu finantare mixta (publica si privata) in vederea constructiei de infrastructura de conectivitate necesara pentru a implementa solutii digitale de invatare si alte servicii.

Initiativa se desfasoara acum in cadrul Reimagine Education si in coordonare cu Generation Unlimited. Prin initiativa Reimagine Education, UNICEF isi propune sa abordeze criza invatarii si sa transforme educatia, oferind copiilor si tinerilor acces egal la invatarea digitala de calitate. O premisa pentru realizarea acestui obiectiv este conectivitatea universala la internet.

Bazandu-se pe aceste eforturi si pe importanta implicarii tinerilor, Generation Connect este o initiativa lansata de UIT pentru a capacita tinerii sa se implice si sa participe la lumea digitala.

Desi cifrele din raportul UNICEF-UIT prezinta o imagine alarmanta, situatia este probabil mai grava din cauza mai multor factori concertati, cum ar fi accesibilitatea, siguranta si competentele digitale insuficient dezvoltate. Conform celor mai recente date UIT, abilitatile digitale scazute raman o bariera in calea participarii semnificative la societatea digitala, iar accesul la telefonia mobila si Internet este, in continuare, prea scump pentru multi locuitori ai tarilor in curs de dezvoltare, ca urmare a unor mari disparitati la nivelul puterii de cumparare.

Chiar si atunci cand copiii au conexiune acasa, este posibil sa nu aiba acces la aceasta din cauza unor factori precum presiunea de a face treaba in casa sau de a lucra, lipsa de dispozitive suficiente in gospodarii, faptul ca fetelor le este permis accesul la Internet intr-o masura mai mica sau deloc sau lipsa de intelegere privind accesarea oportunitatilor online. Exista, de asemenea, probleme legate de siguranta online, deoarece parintii pot fi inadecvat pregatiti pentru a-i ajuta pe copii sa ramana in siguranta.

UNICEF in Romania a testat cu succes cai de consolidare a educatiei incluzive de calitate impreuna cu guvernul si alti parteneri in ultimii ani. În prezent, UNICEF sprijina eforturile sectoarelor educatiei pentru a se asigura ca toti copiii din tara pot continua sa invete, online si offline, in timpul pandemiei de COVID-19.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu