characters characters

Profesorii de religie le vor vorbi liceenilor despre droguri, magie si zodii

30 august 2009    |   1242 vizualizări
Liceenii vor invata la ora de religie dupa o noua programa, recent revizuita, care abordeaza teme precum drogurile, ecologia, viata intima sau magia si superstitiile.


"Atata timp cat exista aceste substante (drogurile -n.r.), cred ca ii place si lui Dumnezeu de ni le-a dat aici pe Pamant ca sa avem grija de ele", subliniaza inspectorul de religie Vasile Timis. Dar este clar ca la dependenta nu te impinge ingerasul", a adaugat, glumind, Timis.
Profesorii vor discuta despre droguri fara sa "jigneasca sau sa judece", iar de acelasi echilibru va trebui sa dea dovada cand vor vorbi despre evenimentele delicate din istoria crestinismului, precum Marea Schisma din 1054. Elevii vor invata si despre ecologie, pentru a avea grija de creatia lui Dumnezeu, dar si despre magie si numerologie, pe care nici o religie nu le vede cu ochi buni, a mai spus inspectorul din cadrul ministerului Educatiei, citat de Cotidianul.

Toate cultele din Romania si-au dat acordul pentru aceasta programa, a declarat Timis. Noua programa vine dupa ce, in primavara, Liga Pro Europa a atras atentia ca unele manuale de religie prezinta pacatul intr-o cheie excesiv de cruda pentru copii, iar in octombrie Consiliul National al Discriminarii a sanctionat un manual ortodox pentru ca a incalcat "dreptul la demnitate" al credinciosilor Baha'i. Reprezentantii ministerului au anuntat ca manuale noi vor aparea "de-abia din 2009", iar pana atunci profesorilor li se recomanda omiterea, la ore, a pasajelor incriminate, potrivit Newsin.

 

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    anca    12.06.2009 - 16:30
    nu ar fi mai potrivit sa existe curriculum integrat, predat de profesori in echipa si, desigur, intr-un numar substantial redus de ore -
    elevii ar beneficia de mai mult timp liber, ar invata mai usor,
    iar profesorii nu ar fi obligati sa mimeze atitudini pe care nu le pot exprima in mod natural(pentru ca ele au la baza studiu aprofundat al domeniului,timp, formare de calitate)