characters characters

Nu televizorul alege care sunt produsele pe care parintii sa le cumpere din supermarket

21 iulie 2014    |   278 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.


*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/tetrapak/6276154994


Un studiu publicat in 2014 in Marea Britanie arata ca reclamele la alimentele nesanatoase sunt surprinzator de numeroase in programele de televiziune dedicate copiilor.


Publicitatea la alimente de tip fast food (sau junk food) este restrictionata in timpul programelor TV pentru copii. Cu toate acestea, cercetatorii au descoperit ca programele pentru copii erau inclinate sa prezinte alimente nesanatoase.

Reclamele pentru mancarurile cu continut ridicat de grasimi, zahar si sare destinate copiilor sub 16 ani sunt interzise in Marea Britanie.


Insa cercetatorii de la universitatea Limerick din Irlanda au studiat ore intregi de programe de televiziune pentru copii si au aratat ca 48% din alimentele prezentate la TV erau alimente nesanatoase precum dulciuri sau ciocolata, iar sucurile cu continut ridicat de zahar reprezentau un sfert din bauturile prezentate.


Profesoara Clodagh O'Gorman a declarat pentru BBC: ”Am fost surprinsi de cantitatea de mancare prezentata si de tipul de mancare prezentat in mod consecvent.” Consumul de mancare de tip junk food era prezentat fara a fi mentionate consecintele. „Programele pentru copii arata cum adolescentii merg dupa scoala la cafenea sau restaurante fast food, consumand mancare care contine cantitati mari de zahar si grasimi si sunt toti slabi si fericiti, iar acest lucru nu este realist.”a declara aceasta.


In plus, „Alimentele pe care ar trebui sa le consumam cu moderatie sunt consumate excesiv la televizor, iar fructele si legumele sunt foarte putin frecvent prezentate.”

Cercetari anterioare au aratat ca exista o legatura intre reclame, crearea unei afinitati fata de un brand la copii si dorinta de a consuma acel produs.


In prezent se discuta posibilitatea de a propune Guvernului Marii Britanii interzicerea reclamelor la junk-food pana la ora 21 00.


Parintii care au comentat aceasta stire au adus in discutie responsabilitatea personala a parintilor, aratand ca „nu televizorul alege care sunt produsele pe care le cumperi din supermarket” si ca „parintii sunt in totalitate responsabili pentru ce mananca copiii lor, iar parintii incompetenti isi hranesc copiii cu alimente nesanatoase si apoi dau vina pe altceva sau altcineva, precum televizorul.”


Sursa: BBC.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu