characters characters

Elevul introvertit si munca in echipa la scoala

Sunt copiii introvertiti dezavantajati la scoala?

23 octombrie 2015    |   1795 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

elevul introvertit
Accentul pus din ce in ce mai mult pe munca in echipa, proiecte de grup sau colaborare in clasa poate duce la neglijarea nevoilor elevilor introvertiti.

Aceasta idee a inceput sa fie discutata mai ales dupa aparitia cartii semnate de Susan Cain, Liniste! Puterea Introvertitilor intr-o lume asurzitoare”.

Susan ridica problema institutiilor de invatamant care fac tot posibilul pentru a oferi maximum de confort extravertitilor, acelor copii care se simt energizati de relationare: au nevoie sa se exprime, sa interactioneze si sa socializeze pentru a invata si pentru a fi fericiti.

Copiii introvertiti se pot bucura de interactiune si comunicare, dar au nevoie de timp petrecut in liniste si solitudine pentru a-si „incarca bateriile”. De asemenea, invata mai bine citind si lucrand singuri.

Invatarea colaborativa, proiectele de grup, activitatile de invatare in care copiii sunt impartiti in perechi sau echipe nu sunt neaparat incompatibile cu nevoile copiilor introvertiti, dar aceste metode de predare dau nastere la un mediu de invatare mai zgomotos si agitat. Zgomotul constant si agitatia pot face invatarea mai dificila pentru elevii introvertiti sau pentru cei cu probleme de concentrare a atentiei.

Introvertitii sunt de cele mai multe ori perturbati de interactiunile constante cu cei din jur la care sunt supusi in clasa.

„Introvertii simt ca traiesc si devin cu adevarat capabili atunci cand sunt in medii linistite”, adauga Susan. Aceasta prezinta cazuri de elevi introvertiti care au reusit sa obtina rezultate scolare mai bune atunci cand s-au mutat la scoli care ofereau si intervale de studiu individual si de liniste.

Ce pot face cadrele didactice pentru a se asigura ca elevii introvertiti nu sunt dezavantajati in clasa?

  • Pot pastra un echilibru intre activitatile de grup si cele individuale.
  • Pot evalua elevii atat pentru proiecte de grup, cat si pentru proiecte individuale.
  • Pot insera in lectie 10 minute de studiu individual, in care elevii pot citi sau realiza exercitii pe cont propriu.
  • Pot folosi metode de predare care sa imbine activitatea solitara cu cea de echipa – de exemplu, elevilor li se adreseaza o intrebare, li se lasa cateva minute pentru a scrie raspunsul, apoi discuta cu colegul de banca despre raspunsul scris pe hartie.

Sursa: TheAtlantic.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/56155476@N08/6659992675/

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu