characters characters

Fetele sunt mai nefericite la scoala decat baieti

Desi au rezultate scolare mai bune, fetele sunt mai nefericite decat baietii la scoala

16 septembrie 2016    |   2526 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

diferente fericire fete si baieti la scoala
Dincolo de diferentele dintre rezultatele scolare, cum percep experienta scolara fetele si baietii? Pentru cine scoala este mai dificila?

Un studiu realizat de Universitatea Cardiff arata ca fetele sunt mai nefericite la scoala decat baietii. Studiul a inclus aproape 1500 de elevi din 29 de scoli diferite din Marea Britanie. In mod traditional, fetele obtin rezultate scolare mai bune decat baietii, peste tot in lume, insa de ce sunt ele mai nefericite?

Diferentele dintre sexe apar din cauza mai multor motive. Spre exemplu:

  • Fetele sunt mult mai pozitive cu privire la scoala ca institutie, decat baietii. Totusi, aproape 25% dintre fete spun ca se simt ingrijorate la scoala, fata de doar 16,5% din baietii care spun acelasi lucru.
  • 24% din fete sustin ca nu simt ca apartin scolii in care invata, fata de doar 8,8% din baieti.
  • 20% din fete spun ca profesorii le cunosc suficient de bine, fata de 12% din baietii participanti la studiu.

Diferentele care apar intre fete si baieti, spun specialistii, pot avea la baza si sentimente de neincredere, alienare si anxietate. Motivele pentru care fetele invata mai bine decat baietii au la baza si panica morala de a se descurca bine la scoala, de a fi modele de comportament, mai bune decat baietii fiindca asa se cere din punct de vedere social. In plus, scoala este si un spatiu social, in care fetele au de suferit din cauza imaginii corporale, a complexelor de greutate, a presiunii grupului de prieteni si a dorintei de a fi in randul celor mai populare fete. Astfel, desi fetele obtin note mai bune la scoala, decat baietii, ele au de suferit mai mult din punct de vedere emotional, in anii de scoala, spre deosebire de baieti.

Daca adaugam la acest studiu si rezultatele cercetarii realizate de Carol Dweck referitoare la felul in care cadrele didactice ofera feedback fetelor si baietilor, putem intelege si mai bine nivelul de anxietate ridicat al fetelor. In anii 80, un studiu care a comparat atitudinea fetelor si baietilor in fata unor sarcini dificile, a aratat ca fetele erau predispuse la a renunta mai usor decat baietii atunci cand nu reuseau sa rezolve sarcina imediat. Autorii studiului au explicat acest fenomen prin convingerea fetelor ca abilitatile si talentele lor sunt fixe si innascute, in timp ce baietii erau convinsi ca trebuie doar sa incerce mai mult pentru a reusi.

Iar aceasta atitudine este incurajata de feedback-ul pe care profesorii si parintii il ofera fetelor. Acestea, dezvoltandu-si mai devreme decat baietii abilitatile de autocontrol, sunt laudate de catre adulti pentru faptul ca sunt cuminti, inteligente sau cooperante. Baietii insa, pentru ca isi dezvolta abilitatile de autocontrol mai tarziu, sunt incurajati sa depuna mai mult efort pentru a-si imbunatati atentia, rezultatele scolare sau atitudinea. Asadar, in timp ce unei fete i se spune „Bravo, esti foarte talentata!”, un baiat va auzi mai des „Data viitoare trebuie doar sa fii mai atent.”. Iar atunci cand fiecare dintre ei se va confrunta cu dificultati, fiecare va avea o reactie diferita: fetele vor crede ca nu sunt suficient de talentate, in timp ce baietii vor considera ca trebuie doar sa incerce din nou.

Sursa: TheConversation.com


*Sursa foto: Anders Ruff Custom Design, https://www.flickr.com/photos/50997200@N07/6059921603/in/photostream/

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu