Cum se desfasoara Evaluarile Nationale 2014
Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/abee5/8314929977#; autor: Abhi Sharma
Subiectele sunt realizate de CNEE si sunt de dificultate medie, avand un format asemanator evaluarilor internationale.
Testele pentru clasele II-a si a IV-a vizeaza evaluarea competentelor de intelegere si receptare a mesajelor scrise si citite in limba romana si limba materna si evaluarea competentelor de matematica.
Elevii clasei a VI-a vor fi evaluati din punctul de vedere al abilitatilor specifice ariei curriculare „Limba si comunicare” si „Matematica si Stiintele Naturii”.
Elevii care apartin minoritatilor care au urmat cursurile in limba materna vor primi subiectele de matematica atat in limba romana, cat si in limba materna.
Durata testelor:
- pentru clasa a II-a: 25 minute pentru fiecare test
- pentru clasa a IV-a si clasa a VI-a: 60 minute pentru fiecare test
In clasa a II-a, testele de evaluare a competentelor de intelegere a mesajelor scrise-citite in limba romana si materna se desfasoara in aceeasi zi, cu o pauza de 10 minute intre ele.
Testele se desfasoara in salile de clasa in care se desfasoara si orele de curs, elevii pastrand aceeasi asezare in banci.
Evaluarea testelor
Testele sunt evaluate de catre cadrele didactice din aceeasi scoala, dar care predau la clase diferite.
Testele de la clasele a II-a si a IV-a sunt evaluate de cate un cadru didactic. Testele de la clasa a VI-a din aria curriculara „Limba si comunicare” sunt evaluate de echipe de doua cadre didactice – unul cu specializarea limba romana, celalalt cu specializarea limba moderna. Pentru elevii din cadrul minoritatilor nationale care au studiat in limba materna, se adauga si un profesor cu specialitatea de limba si literatura materna. Testele de clasa a VI-a din aria „Matematica si Stiinte ale Naturii” vor fi corectate de catre trei profesori: de matematica, de fizica si de biologie. Evaluarea trebuie sa se incheie in termen de 7 zile de la data ultimului test.
Rezultatele evaluarilor nu vor fi facute publice si nu vor fi trecute in catalog, avand rolul de a orienta cadrele didactice in realizarea planurilor de invatare si de a informa parintii cu privire la nivelul de cunostinte al copiilor. Cadrele didactice pot realiza planuri de invatare individualizate, potrivite nevoilor copilului, planuri care prezentate parintilor. Accesul la rezultatele evaluarilor este limitat, acestea fiind disponibile cadrelor didactice, parintilor si elevilor.
Cheltuielile necesare pentru organizarea Evaluarilor Nationale sunt suportate de institutia de invatamant, din finantarea de baza sau complementara.
Adauga tu primul comentariu: