characters characters

Copiii din tarile cele mai sarace au pierdut aproape patru luni de scoala de la inceputul pandemiei

02 noiembrie 2020    |   548 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

regres scolar in perioada pandemiei raport UNICEF
Un nou raport analizeaza raspunsul tarilor la COVID-19 in domeniul educatiei, inclusiv regresul scolar, sprijinul acordat elevilor, parintilor si profesorilor pentru invatamantul la distanta, planurile de redeschidere a scolilor, protocoalele sanitare si finantarea


Elevii din tarile cu venituri mici si din cele cu venituri medii inferioare au pierdut deja aproape patru luni de scoala de la inceputul pandemiei, comparativ cu sase saptamani in tarile cu venituri mari, potrivit unui nou raport publicat de UNESCO, UNICEF si Banca Mondiala.

 

„Nu trebuie sa privim prea departe pentru a vedea dezastrul provocat de pandemie in educatia copiilor din lumea intreaga. În tarile cu venituri mici si cele cu venituri medii inferioare, acest dezastru este amplificat de accesul limitat la invatamantul la distanta, riscul crescut de taieri bugetare si intarzierea redeschiderii scolilor, care impiedica orice sansa la normalitate pentru elevi”, a afirmat Robert Jenkins, coordonator educatie in cadrul UNICEF. „Prioritizarea redeschiderii scolilor si atat de necesara recuperare a lectiilor sunt critice”.

Raportul centralizeaza rezultatele anchetelor privind raspunsul tarilor la COVID-19 in domeniul educatiei, anchete desfasurate in aproape 150 de tari in perioada iunie-octombrie. Potrivit raportului, elevii din tarile cu venituri mici si din cele cu venituri medii inferioare au fost cei mai defavorizati in ceea ce priveste accesul la educatia la distanta si monitorizarea pierderilor de invatare, prezentand totodata cel mai mare risc de a se confrunta cu intarzieri in redeschiderea scolilor si de a frecventa scoli lipsite de resursele necesare pentru functionarea in siguranta.

  • Desi peste doua treimi dintre tari si-au redeschis scolile complet sau partial, una din patru a ratat data stabilita pentru redeschiderea scolilor sau nu a stabilit inca o data, majoritatea acestora fiind tari cu venituri mici si tari cu venituri medii inferioare.
  • Doar una din cinci tari cu venituri mici a raportat ca zilele in care se face educatie la distanta reprezinta zile de scoala oficiale, recunoscand impactul redus al masurilor legate de invatamantul la distanta, comparativ cu trei sferturi dintre tari la nivel mondial.
  • Dintre cele 79 de state care au raspuns la intrebarile referitoare la finantare, aproape 40% dintre tarile cu venituri mici si venituri medii inferioare au redus sau intentioneaza sa reduca bugetul educatiei in actualul sau urmatorul an financiar.
  • Desi majoritatea tarilor au raportat ca procesul de invatare al elevilor este monitorizat de catre profesori, un sfert dintre tarile cu venituri mici si venituri medii inferioare nu monitorizeaza procesul de invatare al copiilor.
  • Jumatate dintre respondentii din tarile cu venituri mici au raportat ca nu detin fonduri adecvate pentru masurile de siguranta, precum dotari pentru spalarea mainilor, masuri de distantare sociala si echipament de protectie pentru elevi si profesori, comparativ cu 5% dintre tarile cu venituri mari.
  • Aproximativ doua din trei tari cu venituri mici au introdus masuri in sprijinul accesului sau incluziunii celor expusi riscului de excluziune.
  • Peste 90% dintre tarile cu venituri mari si venituri medii superioare care au raspuns in cadrul anchetei le-au cerut profesorilor sa continue sa predea in perioada in care au fost inchise scolile, in comparatie cu mai putin de 40% dintre tarile participante cu venituri mici.

„Pandemia va adanci decalajul legat de finantarea educatiei in cazul tarilor cu venituri mici si medii. Daca se investeste corespunzator acum, fara a mai astepta, acest decalaj s-ar putea reduce semnificativ”, a declarat Stefania Giannini, Directorul general adjunct pentru educatie al UNESCO. „În cadrul Reuniunii globale privind educatia organizate de UNESCO, impreuna cu Ghana, Norvegia si Regatul Unit, in data de 22 octombrie, in jur de 15 sefi de stat si de guvern, aproximativ 70 de ministri ai educatiei si parteneri din domeniul dezvoltarii s-au angajat sa protejeze fondurile dedicate educatiei si sa actioneze in sensul redeschiderii in siguranta a scolilor, sprijinirii tuturor cadrelor didactice care sunt in linia intai si reducerii decalajului digital. Sunt demersuri ce ne responsabilizeaza pe toti”.

Alte constatari sunt:

  • Aproape toate statele au inclus invatamantul la distanta in raspunsul lor din domeniul educatiei, sub forma platformelor online, a programelor TV si radiofonice si a pachetelor dedicate invatarii acasa.
  • Noua din zece tari au facilitat accesul la educatia online, cel mai des prin intermediul telefoanelor mobile sau oferind acces la Internet la un tarif subventionat ori gratuit, insa gradul de acoperire a variat semnificativ.
  • Șase din zece tari au furnizat materiale care sa ii ghideze pe parinti pentru realizarea lectiilor acasa, in timp ce patru din zece tari au oferit consiliere psihosociala copiilor si persoanelor responsabile de copii pe durata inchiderii scolilor. Astfel de demersuri au fost mai des intalnite in randul tarilor cu venituri mari si in mediile in care existau deja resurse.

„În ciuda numeroaselor eforturi, exista diferente importante intre tari la nivelul capacitatii de a oferi copiilor si tinerilor programe eficiente de educatie. Și probabil sunt diferente si mai mari la nivelul tarilor in ceea ce priveste stimularea educationala de care beneficiaza copiii si tinerii. Înainte de pandemie, ne ingrijoram de saracia educationala si de inegalitatea oportunitatilor de invatare. Acum baza educationala este si mai scazuta, iar cresterea inegalitatii oportunitatilor ar putea fi catastrofala. Reluarea procesului de invatare constituie o sarcina extrem de stringenta”, a afirmat Jaime Saavedra, Directorul global pentru educatie al Bancii Mondiale.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu