Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa faca masurari folosind unitati de masura neconventionale.
(Exemplu: sa masoare lungimea obiectelor cu palma, cotul, diferite obiecte, sa masoare capacitatea vaselor cu paharul, cana, sticla etc.); - Sa aleaga unitati potrivite pentru anumite masuratori.
(Exemplu:Pentru a masura o banca folosim metrul;Pentru a masura cat dureaza o activitate folosim ora etc.); - Sa compare lungimile unor obiecte, capacitatile unor vase, duratele unor activitati, valoarea unor obiecte, masa unor corpuri.
(Exemplu:Un bloc este mai inalt decat o casa.Un elefant este mai greu decat o maimuta;Un caiet costa mai putin decat o carte;Mihai cantareste tot atat cat Ionut;O zi dureaza mai putin decat o saptamana;Intr-un bidon intra mai mult lichid decat intr-o oala.); - Sa citeasca ceasul si sa reprezinte ora pe un ceas model.
(Exemplu: Reprezinta pe un ceas de hartie ora 5 si 15 minute); - Sa rezolve probleme cu date numerice.
(Exemplu: Matei are de parcurs de acasa pana la scoala un drum de 25 km. Cati km parcurge in trei zile dus – intors ?Intr-o zi: 25 km + 25 km = 50 kmIn trei zile:50 km + 50 km + 50 km = 150 km); - Sa planifice activitati si sa le plaseze in timp.
(Exemplu: Micul dejun il luam dimineata. Mergem la sanius iarna.); - Sa compuna probleme cu unitatile de masura invatate.
(Exemplu:. exercitiu: 35 kg + 80 kg = ; Alin cantareste 35 de kg, tatal lui cantareste 80 de kg. Cate kg cantaresc impreuna?) - Sa completeze si sa citeasca datele dintr-un tabel dat.
(Exemplu: Masele lui Vlad, Mihai, Ionut, Matei sunt trecute intr-un tabel.Se cere copilului sa scrie in ordine crescatoare masele copiilor.); - Sa realizeze schimburi de bani.
(Exemplu: In cate bancnote de valori mai mici pot schimba o bancnota de 100 lei?).
Adauga tu primul comentariu: