Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea unui text si a imaginilor ce-l insotesc.
(Exemplu: dupa ce se uita pe imagini, formuleaza intrebari si raspunsuri ce au legatura cu textul); - Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
(Exemplu: traseaza corespondenta intre cuvantul gherghef si imaginea care reprezinta un gherghef); - Sa inteleaga semnificatia mesajului oral;
- Sa copieze si sa transcrie propozitii;
- Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
(Exemplu: stie cate cuvinte are o propozitie data si desparte corect toate cuvintele in silabe); - Sa citeasca propozitii respectand intonatia.
(Exemplu: Cerul este innorat vs.Cerul este innorat?); - Sa citeasca mici texte, cu intonatia corespunzatoare;
- Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
- Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile de litere ghe, ghi.
(Exemplu: ghem, ghinda); - Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
(Exemplu: compune cuvinte care sa contina silaba ci: cicoare, cinema, cireada); - Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
(Exemplu: completeaza corect cuvinte care au o silaba lipsa: masi__, __s, __sture, etc); - Sa ordoneze cuvinte pentru a formula o propozitie.
(Exemplu: Stanciu, ii, lui, Mircea, poveste, spune: Stanciu ii spune o poveste lui Mircea. sau Mircea ii spune lui Stanciu o poveste.).
Adauga tu primul comentariu: