Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa citeasca expresiv un text, adica sa respecte semnele de punctuatie;
- Sa formuleze raspunsuri la intrebari;
- Sa completeze enunturi cu expresii sau cuvinte din textul citit (Exemplu: Steagul o sa ramana............................(mostenire urmasilor));
- Sa explice folosirea in texte a semnelor de punctuatie: linia de dialog, virgula, doua puncte
(Exemplu:
Scufita Rosie intreaba:
─ De ce ai gura asa de mare, bunicuto?
Explicatie: S-au scris doua puncte deoarece urmeaza vorbirea unei persoane, Scufita Rosie
S-a scris linia de dialog pentru a marca(a arata)inceputul unui dialog sau vorbirea unei persoane, Scufita Rosie.
S-a scris virgula inainte de cuvantul bunicuto pentru a separa o strigare sau o adresare de restul propozitiei.); - Sa folosesca semnele de punctuatie intr-un text din care acestea lipsesc;
- Sa utilizeze semnele de punctuatie in enunturi si texte proprii si in dictari.
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa compuna(sa redacteze) texte bogate in continut in care foloseste corect semne de punctuatie(cu mai mult de trei dialoguri) si expresii frumoase (Exemplu: Primavara aduce o ploaie de miresme) din lecturile sale, deci are inclinatii literare.
Adauga tu primul comentariu: