characters characters

19/19 - Evaluarea Nationala 2014
Clasa a IV-a    Romana

06 iunie 2014   
Gasesti mai jos rezolvarea probei la limba romana, varianta 2, pentru copiii din clasa a IV-a, la Evaluarea Nationala 2014.

Rezolvarea

1. A) creioanele colorate


2. D) culoarea verde


3. B) Arătaţi fiecare ce ştiţi să faceţi!


4. A) Că nu e desenat niciun contur.


5. Oricare dintre variantele următoare:
Cum se simte creionul de lângă suport?
Cine se simte singur, plictisit şi supărat?
Care creion se simte singur, plictisit şi supărat?
Alte formulări ale unor întrebări care concretizează ideile de mai sus.


6. B) Să se trezească


7. Pentru creionul negru, la alegere, una dintre următoarele înşuşiri: negru, mic, ros, tocit, singur, plictisit, supărat, ignorat, răbdător, important, isteţ, muncitor, harnic, modest, sau alte cuvinte care semnifică trăsăturile enumerate mai sus.
Pentru creioanele colorate, la alegere, una dintre următoarele însuşiri: înalte, lucioase, ascuţite, mândre, prietenoase, grijulii, îngâmfate, distinse, odihnite, inutile, sau alte cuvinte care semnifică trăsăturile enumerate mai sus.

8.

9. Se rostogoli de pe birou şi căzu pe parchet, fără a mai spune ceva...4...
Vorbele îl durură atât de tare şi le consideră nedrepte....2...
Şi mama adună distinsele culori. ..5...
Ascultă doar cum creioanele colorate şuşotesc între ele. ...1...
Şi creionul se ridică în vârful tocit şi începu să deseneze. ...3...

10. Motivele pentru care creionul negru nu este băgat în seamă de culori:
Creioanele colorate nu ştiau cât de importantă este munca creionului negru.
Creioanele colorate nu cunoşteau activitatea creionului negru.
Creionul negru, mic, ros şi tocit era diferit faţă de celelalte creioane colorate, care erau înalte, lucioase şi ascuţite.
Creioanele nu ştiau că, în timp ce ele se odihnesc, creionul negru conturează toate desenele şi scrie foi întregi.
Culorile nu ştiau de ce creionul negru era mic, tocit, ros: pentru că muncise foarte mult.
Sunt acceptate şi alte formulări care susţin ideile anterioare.


11.


12.
Apreciat


13. Se acceptă orice variantă însoţită de argumente pertinente şi corect formulate. Exemplu: Aş vrea să mă asemăn cu creionul negru, pentru că era muncitor şi modest: deşi muncea neobosit, scriind şi desenând pagini întregi el nu se lăuda cu asta.


14. Se acceptă orice raţionament dedus din întâmplările descrise în text, corect şi coerent.
 Exemplu: Dacă esti muncitor vei fi apreciat de cei din jurul tău.


15. Este acceptată orice idee corect formulată.
Exemplu: Mama duce creioanele colorate unui copil mai mic din vecini.

Citeste sau descarca de mai jos proba de limba romana, varianta 2, pentru clasa a IV-a, la Evaluarea Nationala 2014.

Limba romana Clasa a IV-a varianta 2, Evaluarea Nationala 2014

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu