Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa citeasca texte la prima vedere, cu ritmul si intonatia impuse de semnele de punctuatie;
- Sa formuleze intrebari si raspunsuri in legatura cu textul citit;
- Sa alcatuiasca enunturi folosind expresii si cuvinte date (Exemplu: „albastrul mai”, „toanele iernii”);
- Sa elaboreze planul unei compuneri;
Exemplu: Primavara
1. Apar primele semne de primavara.
2. Intreaga natura se trezeste la viata.
3. Oamenii incep munca in livezi si pe camp. - Sa formuleze enunturi cu ortograme date: nu-l, n-o, nu-i si numerale;
Exemplu:
Nu-l mai vad pe Ionut in curtea scolii.
Nu-i nimeni acasa.
N-o mai supara pe sora ta! - Sa analizeze diferite parti de vorbire invatate;
Exemplu: Flori inmiresmate impodobesc pomii golasi.
flori – substantiv comun, numarul plural, genul feminin
inmiresmate – adjectiv, numarul plural, genul feminin
impodobesc – verb, prezent, persoana III, plural etc. - Sa redacteze compuneri dupa un sir de ilustratii.
Adauga tu primul comentariu: