Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice complementul si intrebarile la care raspunde acesta;
Exemplu: Noi am cumparat flori pentru mama.(ce? pentru cine?) - Sa recunoasca complementele in texte date;
- Sa formuleze enunturi in care diferite parti de vorbire sa aiba functia sintactica de complement;
Exemplu:
carte – subiect: Cartea este interesanta.
Complement: Am citit o carte in doua zile.
Atribut: Paginile cartii sunt rupte. - Sa dezvolte propozitii simple prin adaugarea de complemente;
Exemplu: Ioana canta. Ioana canta un cantec placut. - Sa completeze enunturi lacunare cu complemente potrivite;
Exemplu: Toti ingrijim ______ (gradina, catelul etc.)
Plec in fiecare dimineata _______ (la scoala, la gradinita, in parc) - Sa analizeze morfologic cuvinte prin care sunt exprimate complemente;
Exemplu: Elevul scrie temele. (temele – complement exprimat prin subst. comun, nr. sg., gen fem.) - Sa formuleze propozitii dupa scheme date;
Exemplu: S + P + C : Corina merge la scoala.
Adauga tu primul comentariu: