Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa foloseasca adjective care denumesc insusiri ale obiectelor, fiintelor, lucrurilor.
(Exemplu: ac ascutit, fata harnica, cutie grea, cer senin, capsuna zemoasa); - Sa dea exemple de obiecte/lucruri/fiinte care au aceleasi insusiri.
(Exemplu: ac ascutit, toc ascutit, bat ascutit, creion ascutit); - Sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate in care sa foloseasca adjective pentru a exprima insusirea, caracteristicile unui lucru/obiect/fiinte.
(Exemplu: Ea locuieste intr-o casa moderna.; Mama are pantofi cu toc inalt.; Bunicul meu este un om glumet.); - Sa foloseasca acordul corect intre adjectiv si substantivul pe care il determina.
(Exemplu: rochie albastra, rochii albastre, pantof albastru, pantofi albastri, tricou albastru, tricouri albastre) ; - Sa demonstreze intelegerea relatiilor comparative stabilite intre insusirile obiectelor/fiintelor, prin potrivirea unor propozitii ce exprima gradele de comparatie.
(Exemplu: pozitiv- Mama duce o valiza grea , comparativ: de superioritate - Tata duce o valiza mai grea, de egalitate - Eu duc o valiza la fel de grea, de inferioritate - Sora duce o valiza mai putin grea), cu imaginile corespunzatoare)
Adauga tu primul comentariu: