Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa dezvolte propozitii simple date, fara suport intuitiv.
(pe baza de imagini) (Exemplu: propozitia simpla: Baiatul merge. se poate dezvolta: Baiatul cu ghiozdan merge la scoala.); - Sa reformuleze propozitii simple si dezvoltate schimband locul cuvintelor in propozitie.
(Exemplu: propozitia: Copii se joaca in parc. se poate reformula: In parc se joaca copiii.); - Sa sesizeze dezacordul gramatical dintr-o propozitie data si sa reformuleze corect, respectand acordurile sintactice.
(Exemplu: varianta data: Iepurasii mananc varza.; varianta corecta: Iepurasii mananca varza.); - Sa aleaga propozitia care respecta acordurile sintactice intre partile de propozitie (subiect, predicat, atribut, complement) din doua variante date.
(Exemplu: Casa albastre este noua./Casa albastra este noua.; Fata aprinde focul./Fata aprind focul.; Baiatul arunca mingea aproape./ Baiatul arunca mingea apropiat.).
Adauga tu primul comentariu: