O metoda eficienta de invatare
Multi copii se plang pentru ca iau note mici, pentru ca nu reusesc sa asimileze informatia transmisa de profesori la clasa sau pur si simplu pentru ca materia e mult prea stufoasa si nu au timp suficient sa o parcurga in intregime. Iti propunem o metoda foarte simpla prin care ai putea sa-ti ajuti copilul sa asimileze intr-un mod mai structurat materialul de invatat.
Aceasta metoda poarta numele de RICAR, iar initialele provin de la cele 5 etape:
1. Rasfoire generala.
2. Intrebari.
3. Citire activa.
4. Amintire.
5. Recapitulare.
Iata aceste etape prezentate detaliat:
1. Rasfoirea generala se refera la trecerea in revista a principalelor informatii si concepte transmise la clasa. De asemenea, paragrafele introductive, cuprinsul, schemele prezentate, dar si concluziile trebuie sa fie parcurse cel putin o data. In acest fel vom obtine o idee generala asupra continutului predat de catre profesor.
2. Intrebarile se refera la valoarea de adevar a celor prezentate la clasa si a nelamuririlor pe care copilul tau ar putea sa le aiba privind continutul lectiei. Rolul si utilitatea practica sunt expuse in intrebari deseori de copii. Intrebarile din aceasta etapa este bine sa fie redirectionate catre textul pe care copilul il are de citit si invatat. Astfel, intrebari de genul “De ce autorul a pus un astfel de titlu?”, “Nu exista o metoda mai usoara prin care sa rezolvam problema X?” , uneori pot sa aduca raspunsuri ineditedsi aceasta intreaga etapa s-ar putea transforma intr-un proces de invatare prin descoperire.
3. Citirea activa este in principiu foarte legata de etapa anterioara. Astfel ca, atunci cand citeste un text ar fi ideal sa incerce sa dezbata informatiile prezentate, sa descopere ideile principale si pe cele secundare din text sau din continut, sa lege ideile noi de ce le deja stiute sau sa descopere relatiile cauza-efect dintre concepte.
4. Amintirea vizeaza rememorarea continutului memorat, dar si luarea de notite la sfarsitul lecturarii. Scopul acestei etape este de a putea expune la final, ideile principale, dar si de a putea raspunde la intrebarile profesorului, ora urmatoare. Astfel, dupa o parcurgere a intregului continut de invatat se poate trece la memorarea titlurilor si subtitlurilor, a conceptelor principale despre care se vorbeste in text. Un sfat pe care ar fi bine sa-l urmeze este de a trece progresiv de la ideile principale spre cele secundare, cu amanunte si detalii. Schitele, diverse sublinieri sau incercuiri ale anumitor cuvinte sunt foarte utile.
5. Recapitularea este ultima faza si presupune a relua ideile principale. Se pune accentul pe ce este esential si se reiau pe scurt ideile memorate in etapele anterioare.
*Sursa foto: Pixabay.com
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
7 obiceiuri zilnice care ii ajuta pe copii sa invete
Obiceiurile zilnice bune sunt cele care ii ajuta atat pe copii, cat si pe adulti sa aiba performante si sa se simta impliniti din toate punctele de vedere.
-
Anul Nou. Cinci obiceiuri noi de invatare pentru copilul tau
Inceputul anului nou poate fi o ocazie perfecta pentru a vorbi cu copilul tau despre felurile in care isi poate imbunatati rezultatele scolare. Iata cinci obiceiuri de invatare eficienta pe care le poate dezvolta in acest an.
-
Esecul productiv in invatare, o metoda inedita de predare
Cand elevii sunt pusi in fata unor probleme dificile, care le trezesc interesul si ii ajuta sa vada care sunt cunostintele sau abilitatile care le lipsesc, motivatia pentru invatare creste.
Comentează:3 comentarii
Si un exemplu- baietelul meu a invatat literele in timp ce calatoream cu masina il rugam sa-mi spuna numarul de imatriculare a masinilor din trafic, tottul in joaca, nimeni nu simtea cum parcurgem distanta si cum se scurge timpul. Felicitari pentru idee. Succes!