cum pot ajuta pe fetita mea de 5 ani sa invete ce numar este inainte de 2,3,4,5,6,7,8,9 si dupa 1,2,3,4,5,6,7,8,9?
la 5 ani invatatoarea invata copii sa adune si sa scada de la 1 la 6 , sa stie ce este inainte de 2,3,4,5,6,7,8,9 si dupa 1,2,3,4,5,6,7,8,9 , sa stie vocalele a,e,i,o,u , continuarea sirului de culori(ex.rosu-galben-albastru...rosu,galben,albastru..) TOTUL MENTAL!
AM TOT LUCRA CU YOLANDA ACASA insa se plictiseste repede sau din senin incepe sa planga,ori schimba subiectul..tu le intrebi ceva si ea te intreaba cu totul altceva decat ce ai intrebat tu(ex: yolanda cat face 1+3? si ea incepe mami dar cand mergem in parc?mami dar maine ma duc la scoala?,mami dar de ce nu vine CRISTIAN pe la noi?
STIE NUMERELE FOARTE BINE,CAND VREA IMI FACE ADUNARILE FOARTE BINE DE LA 1 LA 6(pana aici i-a invatat la gradinita)... insa EDUCATOAREA ZICE CA NU STIE NIMIC...desi eu am video cu ia cand face singura lectile...(adunarile)...Problema mea este CUM O POT AJUTA SA INVATA CE NUMER ESTE INAINTE DE 2(3.4.5.6.7.8.9) SI DUPA 1(2.3.4.5.6.7.8.9)?
AJUTATI-MA VA ROG...am probleme cu sotul meu pe tena Yolandei caci uneori imi pierd rbdarea cu ia,nu stiu de ce forma sa ii mai explic,ce jocuri sa mai fac cu ia,ce sa ii mai promit la schimb numai sa puna tentie,AM PEDEPSIT-O DE MULTE ORI SI NICI UN REZULTAT,cu rusine in suflet spune AM SI BATUT-O pt ca nu imi raspunde nici daca avea scrise numerele 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 si avea - 2 - ce e inainte si inapoi sa puna degetul...
va multumesc mult celor ce nu a-ti ignorat mesajul meu!ASTEPT SFATURILE VOASTRE!
Raspunsuri(2)
-
Draga Andreea
Fetita nu are nici o poblema ,doar ca nu ati lucrat corespunzator varstei copilului folosind situatii de joc care sa o atraga si sa n-o obosesca,sa nu fie peste puterea ei de intelegere,3+1, sa-i creati prin joc situatii de invatare folosind material concret betisoare,jetoane,jucarii,materil din natura cand iesiti la plimbare. Este cel mai indicat in favoarea copilului sa colaborati cu doamna educatoare si cand vreti sa va ocupati de ea faceti-i invitatia,hai sa ne jucam cu cifrele,cu vecini acetora,mai mare,mai mic ,dar trebuie sa cunosca forte bine cifrele si locul lor in sirul numeric ,1 urmeaza dupa 0, 2 dupa 3 s.a.m.d. Aveti rabdare si multa intelegere ca altfel o sa involueze si are sa-i fie teama,respectati-i copilaria daca vreti sa aveti un copil sanatos si cu incredere de sine!
Multa rabdare si succes in meseria de parinte!
-
Dragă Andreea,
Am găsit nişte jocuri care ii ajută pe copii să înveţe să numere de la 1 la 10:
https://www.suntparinte.ro/scoala/capitol/numere-si-cifre-de-la-1-la-10-197/jocuri-in-familie
Dar problema nu mi se pare faptul că fetiţa nu înţelege ce o înveţi sau ce îi ceri, ci faptul că nu vrea să coopereze.
Iar motivele pot fi diverse, însă din ce povesteşti, faptul că insişti şi îţi pierzi calmul poate contribui la lipsa de cooperare a fetiţei. Încearcă să abordezi situaţia cu mai mult calm, copiiii învaţă în ritmul lor aceste noţiuni, mai devreme sau mai târziu. Încearcă să petreci mai mult timp cu ea, făcând lucruri care îi plac şi ei şi care să vă apropie şi care să o ajute să se simtă apropiată de tine. Copiii au nevoie să se simtă în siguranţă pentru a învăţa mai uşor:).
Mult succes! :)
Citeste articole din aceasta tema
-
Motivatia extrinseca – ce inseamna si cand este benefica
Ce rol au recompensele externe in motivarea copiilor si cum le putem folosi in mod benefic si echilibrat?
-
Pasiunile si interesele din copilarie - de ce sunt importante si ce efecte benefice au
Inca de la nastere, copiii sunt condusi de o dorinta intrinseca de a reusi, de a invata, de a intelege si de a depasi orice obstacol.
-
De ce sunt importante bucuria, speranta si mandria in invatare
Pentru foarte multi copii, orele petrecute la scoala sunt inca ore in care se simt stresati, criticati, respinsi, umiliti sau niciodata suficient de buni.