characters characters

Idei de invatare mai eficienta - Sfatul specialistului

13 decembrie 2018    |   1944 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

idei de invatare eficienta
(interviu cu Iuliana Dragan, specialist Intuitext in educatie si profesor pentru invatamantul primar)


In clasele primare, indeosebi la inceputul acestei perioade, copiii trebuie sa se obisnuiasca cu scoala, cu responsabilitatile si chiar cu ideea de studiu zilnic. Cat de important este acest start si cum ii putem ajuta pe copii sa priveasca educatia cu ochi buni?
Scolaritatea este o etapa importanta in viata fiecarui copil. Chiar de la debutul vietii de scolar, pentru copil intervin schimbari majore in programul zilnic. Acum el are un program mai riguros, reguli noi de respectat, sarcini de indeplinit, trebuie sa devina mai responsabil.

Mai tarziu, incepand cu clasa I, programul de studiu se extinde si dupa plecarea de la scoala cu temele pentru acasa.

Nu este deloc usor unui copil de 6-7 ani sa faca fata acestor schimbari in viata lui, care devine acum mai organizata si cu responsabilitati noi. De aceea cadrele didactice si parintii trebuie sa-l inteleaga, sa-l sprijine si sa-l ajute pe cel mic sa depaseasca inerentele probleme aparute in aceasta perioada.

Formarea unor deprinderi de lucru, respectarea unor rutine si a unui program zilnic il ajuta pe copil, conferindu-i mai multa siguranta si incredere in sine.

Adesea, cadrele didactice se plang de lipsa de atentie a copiilor, de faptul ca vorbesc in ore, ca nu se concentreaza, ca se joaca, ca nu-si noteaza temele etc. Credeti ca dezvoltarea atentiei copiilor depinde si de maiestria invatatorului de a le starni interesul?
Da, atentia copiilor poate fi captata de activitatea desfasurata in clasa si, desigur, maiestria invatatorului, talentul lui pedagogic au o foarte mare importanta. Atentia se educa si ea, insa cu cat activitatea didactica este mai interesanta pentru copil, mai interactiva si mai atractiva, cu atat el se va concentra cu succes pe sarcina didactica pe care o are de indeplinit.

Sta in puterea profesorului ca orice continut din materia scolara sa „imbrace” o forma atractiva de prezentare pentru cel mic. Aspectul ludic pe care noi, cadrele didactice, il conferim predarii-invatarii este un exemplu elocvent in acest sens.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe