Cum ne ajutam copiii sa comunice cu incredere in limba engleza
Principal obiectiv al parintilor, incurajarea performantei in educatia copiilor reclama identificarea unui echilibru intre stimulare si presiune. Desi dorinta de a-i sprijini se afirma natural, metodele de a da curs acesteia nu sunt, deseori, atat de accesibile pe cat par.
Despre modul in care ne putem ajuta copiii sa comunice mai usor in limba engleza ne vorbeste Liana Georgescu, fondatoarea centrului The Mayflower Centre, ce ofera cursuri de engleza pentru copii si adulti.
Pana la o anumita varsta, majoritatea copiilor invata pentru ca sunt obligati, fara a fi constienti de necesitatea educatiei, nici macar atunci cand aceasta le este explicata cu rabdare de catre parinti. De aceea, este util sa facilitati intelegerea utilitatii limbii engleze sau a altei limbi studiate. Din fericire, instrumentele furnizate de tehnologia contemporana servesc la atingerea unui astfel de obiectiv. Un joc video, un film, un cantec in limba straina studiata vor da insemnatate orelor de studiu. De asemenea, abilitatea de a comunica, fie doar si pentru a cere o sticla de apa la restaurant, il va incuraja pe cel mic si-i va amplifica dorinta de a studia mai departe. Un alt stimulent deloc neglijabil este participarea la un examen international ce le ofera copiilor sentimentul de reusita si le alimenteaza dorinta de autoperfectionare. Pentru limba engleza, puteti opta intre examenele Cambridge Assessment English si Trinity College London.
Un alt aspect esential este sa nu-i descurajam pe elevi. Folosirea unei limbi straine presupune in primul rand comunicare, transmiterea unui mesaj, deci, cel putin in stadiul initial, trebuie sa ne concentram asupra fluentei si a transmiterii acestuia, si nu neaparat pe acuratete, care se va dezvolta pe masura ce copilul progreseaza pe calea invatarii. De aceea, este bine sa nu corectam fiecare greseala pe care copilul o face atunci cand comunica, deoarece demersul, fie si lipsit de intentie, ii saboteaza entuziasmul si increderea in sine.
De asemenea, este foarte important sa nu insistam cu intrebari referitoare la informatiile deprinse la orele de engleza, atunci cand este foarte mic (prescolar sau la scoala primara). Copiii isi arata entuziasmul si isi expun cunostintele mult mai usor atunci cand nu sunt conditionati: “predandu-le” jucariilor, fredonand inopinat cantece invatate si referindu-se la diverse obiecte sau animale in limba straina studiata. Ca parinti, ii putem motiva folosind in mod similar sintagmele si cantecele din manualele lor de studiu. Acest lucru ii va motiva si le va da incredere sa foloseasca limba straina fara a percepe activitatea ca pe o constrangere.
Nu in ultimul rand, incercati sa transformati temele pentru acasa in ceva placut! Nu o data am auzit de la cursantii nostri despre experiente neplacute in care temele au fost folosite ca pedeapsa pentru comportamentul inadecvat. La Mayflower Centre, am transformat temele pentru acasa intr-o competitie, iar rezultatul s-a vazut imediat: copiii au inceput sa ceara teme suplimentare.
Liana Georgescu are o experienta pedagogica de douazeci de ani, acumulata atat in Romania cat si in Marea Britanie, Uruguay si Nepal. Este absolventa a Facultatii de limbi si literaturi straine din cadrul Universitatii Bucuresti, precum si a cursului postuniversitar in domeniul evaluarii in educatie din cadrul Facultatii de Educatie a Universitatii Cambridge. De asemenea, a obtinut definitivatul in invatamant atat in Romania cat si in Anglia, iar calitatea de profesor de limba engleza ii este atestata si de diploma CELTA obtinuta la Centrul LILA din Liverpool, sub egida Universitatii Cambridge.
The Mayflower Centre – cursuri engleza copii - – motivatia necesara pentru a comunica cu incredere.
Tel.: 0755.157.885 | e-mail: info@mayflower-centre.ro | www.mayflower-centre.ro
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Ce este fotbalul?
Celor mai multi dintre noi le poate parea o intrebare banala, cu un raspuns foarte simplu. Este un joc intre doua echipe, la care castiga cea mai buna. Are multi suporteri, iar fiecare meci genereaza multa adrenalina.
-
Siguranta copiilor – cum gestionam libertatea de actiune si grija pentru prevenirea pericolelor?
Copiii invata cel mai bine prin experiente si joaca. De aceea, cu cat beneficiaza de mai multe experiente noi, cu atat devin mai pregatiti pentru viata.
-
Cand copilul spune frecvent "Nu pot!"
Copilul care spune deseori ”Nu pot!”, ascunde probleme diverse ce pot sa aiba legatura cu dezvoltarea sa de natura emotionala, increderea in sine sau cu modul in care percepe situatia cu care se confrunta.
Adauga tu primul comentariu: