characters characters

Copiatul la examene si la lucrarile de control

Propus de: SuntParinte.ro   |   24 mai 2011    |   7040 vizualizări

Varsta: 15 - 18 ani.

copiatul la examene si la lucrarile de controlIn prezent, modalitatile prin care copiii reusesc sa copieze la lucrarile de control sau la examene tin pasul cu tehnologia, depasind uneori imaginatia parintilor si a cadrelor didactice. Pentru ca este atat de la indemana pentru copii si destul de dificil de detectat, copiatul la examene devine destul de tentant.


De ce ajung elevii sa copieze?
1. Pentru ca nu au invatat materia.
2. Pentru ca isi doresc o nota buna.
3. Fiindca nu sunt siguri pe ceea ce au invatat.
4. Fiindca au observat ca se poate.
5. Deoarece asa fac si alti colegi. Preferand sa nu riste sa ia o nota mai mica pe baza propriilor cunostinte, in defavoarea celor ce copiaza aproape cuvant cu cuvant din cele predate de profesor la clasa, copiii pot recurge la copiat chiar daca au invatat.


Cum se poate rezolva problema copiatului la examene sau la lucrarile de control?


1. Intreaba-l pe copilul tau despre copiatul la ore. Cat de raspandit e fenomenul printre colegii lui de liceu? Dar printre colegii de clasa? Afla daca si copilul tau copiaza din cand in cand.

2. Daca spune ca se simte nepregatit inaintea unui examen sau test, cauta metode prin care sa-l ajuti sa-si repete mai bine materia inainte. Ofera-i solutii de invatare eficiente, metode care sa ii dea siguranta ca stie si ca va putea sa-si reaminteasca informatiile asimilate.

3. Daca afli ca alti colegi ai copilului tau copiaza la lucrari si obtin note mai mari, bucurandu-se astfel de privilegii nemeritate (burse, premii), asigura-te ca acel cadru didactic la a carui materie se copiaza este informat de cele ce se intampla. Poti sa discuti chiar tu cu profesorul, rugandu-l sa fie mai atent la corectitudinea copiilor.

4. Aminteste-i copilului ca nu notele obtinute sunt cele mai importante, ci cunostintele si competentele. Incearca sa nu il recompensezi pe copil pentru notele obtinute, ci sa il ajuti sa se concentreze pe procesul de invatare si pe beneficiile pe care i le aduc abilitatile si cunostintele dobandite.

5. In cazul in care copilul tau nu doreste sa invete, propune-i urmatorul joc:
„Iti propun cateva situatii de viata prin care ai putea trece in anii care vin. Cauta sa gasesti o solutie.”
  • "Cainele tau se simte din ce in ce mai rau si nu are pofta de mancare. Il duci la medicul veterinar. Acesta a copiat in timpul facultatii la examene, asa ca nu stie foarte bine cum il poate ajuta pe cainele tau. Ii prescrie un tratament care in loc sa il ajute, il face sa se simta si mai rau. Ce simti fata de medicul veterinar?"

  • "Unul dintre parinti se imbolnaveste si mergi in mijlocul noptii cu el la urgenta. Cum te-ai simti daca medicul de garda a copiat examene in facultate si a ajuns sa ocupe postul de astazi fara o pregatire reala? Ti-ai lasa parintii pe mana lui?"

  • "Ai dureri de coloana si vrei sa faci gimnastica pentru ca asa ti s-a recomandat. Instructorul iti propune o serie de exercitii. Ii urmezi instructiunile si observi ca spatele te doare din ce in ce mai rau. Probabil, in timpul pregatirii sale, instructorul a considerat ca notele se obtin mult mai usor copiind, asa ca acum habar nu a avut ce exercitii sa iti recomande. Ce parere ai despre el?"

  • "Ceri de la biblotecarul scolii cateva carti care te-ar putea ajuta la conspectele de la ora de romana. Ceea ce iti recomanda nu te ajuta cu nimic. Pierzi cateva ore la biblioteca, incercand sa folosesti resursele pe care ti le-a recomandat acesta, iar cand ajungi la scoala, iei o nota mica pentru ca nu ai folosit bibliografia corespunzatoare. Ti-ai dori ca bibliotecarul sa fi fost mai bine pregatit si sa nu fi copiat la examene?"

Asemenea situatii ipotetice au un singur rol: acela de a-i atrage atentia copilului asupra importantei pe care o au competentele reale, dobandite in mod corect. Poate ca a copia la un examen sau la o lucrare de control nu pare mare lucru acum, dar reprezinta primul pas catre un comportament care ii va afecta mai tarziu atat pe cei din jur, cat si pe copil.

Subliniaza in discutia cu el importanta faptului de a fi corect in primul rand cu tine insuti si apoi cu ceilalti. Pretextul ca vacopia doar de aceasta data nu il va ajuta pe viitor, dar nici pe moment. Nu ii aminti copilului despre rusine pentru ca la varsta liceala o replica de genul ”Nu ti-e rusine sa faci asa ceva?” nu va functiona. Dar este bine sa pornesti cu exemple clare, despre elevi similari lui care vor ajunge sa profeseze in anumite domenii si care pot deveni un pericol pentru alti oameni.

6. Nu uita sa ii vorbesti despre consecintele copiatului in facultate. Studentii care s-au obisnuit sa recurga la diverse metode de a copia in timpul liceului pot sa continue acest obicei si la facultate. Consecintele sunt foarte serioase: studentii prinsi copiind la examene pot fi exmatriculati. Toate resursele investite in educatie se pot pierde din cauza deciziei de a copia la un examen.

7. Un alt subiect important despre care este bine sa ii vorbesti copilului este plagiatul. De asemenea, te invitam sa ne spui parerea ta despre felul in care plagiatul influenteaza educatia copilului, participand la dezbaterea pe aceasta tema.


Tu cum ii explici copilului tau ca nu este bine sa copieze la examene sau la lucrarile de control?
 

Comentează:
4 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Taniusa    24.11.2017 - 16:40
    Daca copiii de la cineva primești nota mai mare
  • clarissa33_sp
    clarissa33_sp    21.06.2013 - 13:10
    iahim, din pacate aceasta atitudine permisiva a cadrelor didactice este foarte frecventa, la toate nivelurile de invatamant. Si nu este intotdeauna vorba de faptul ca va castiga ceva daca ii lasa sa copieze, ci uneori si de o atitudine gresita fata de evaluare si examene de tipul "Lasa, sa treaca toti clasa". Asemenea mentalitate ajuta la cresterea nivelului de incompetenta din toate domeniile profesionale, pentru ca invatam cu totii, de la cele mai mici varste, ca nu e important sa inveti pentru un examen, ci sa treci de el cumva si apoi te descurci tu. Uitam cu totii ca examenele si evaluarile de orice fel exista pentru a-i ajuta pe copii/tineri sa devina mai buni in domeniul in care vor profesa la un moment dat..
  • Utilizator Anonim
    iahim68    20.06.2013 - 08:25
    Foarte bun articolul!Dezvoltarea competentelor reale trebuie incurajata de la cele mai mici varste.A fi corect cu tine insuti este un principiu de viata.Este foarte greu sa adopti acest comportament cand in jurul tau realitatea este alta si,mai ales,cand copilul este in clasele primare si nu intelege acest lucru.

    De aceea parintii sunt cei care au rol decisiv in educatia copilului.Daca parintele este corect cu el insusi va transmite copilului acest principiu.Daca parintele urmareste satisfacerea orgoliului personal prin rezultatele copilului,atunci il va presa si il va incuraja involuntar sa obtina rezultate pe orice cale,inclusiv prin copiat.

    Ceea ce mi se pare mai grav este permisivitatea cadrului didactic.
    Toti copiii isi doresc sa obtina note si calificative foarte bune.Un cadru didactic cu experienta stie sa incurajeze copii,sa-i atraga spre cunostinte noi si sa-i invete sa-si foloseasca abilitatile pentru a obtine rezultate bune.

    Privilegiile nemeritate se pot obtine printr-o multitudine de cai.
    TOTUL pleaca de la parinte.Este greu sa accepti ca copilul tau a luat o nota mai mica,desi este bine pregatit.Se intampla.Este uman si normal ,viata este plina de suisuri si coborasuri.Este mult mai usor sa vezi ca "exceleaza" permanent si sa influentezi cat poti acest lucru.

    "- Ce examen ai maine,fiule?"
    "- "Naturalistica"."
    "- Oooo! Pai mergem!Luam sigur un zece!"

    Comentariile va apartin.
  • Utilizator Anonim
    Je    22.04.2012 - 19:24
    Multumesc pentru sfaturi! Asa voi proceda si eu cu copiii pe care ii voi avea.

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • Cele mai frecvente scuze ale copiilor care copiaza
    Cele mai frecvente scuze ale copiilor care copiaza
    30 mai 2014   

    Copiii care copiaza invata ca exista "scurtaturi" catre "succes" si gasesc la fel de usor si scuzele potrivite pentru a-si justifica alegerea.

  • Cum ne invatam involuntar copiii sa copieze
    Cum ne invatam involuntar copiii sa copieze
    08 mai 2014   

    Parintii si cadrele didactice descurajeaza si chiar pedepsesc copiatul, atunci cand apare in randul copiilor. Insa daca prin felul in care reactioneaza, tocmai adultii care ii educa pe copii sunt cei care incurajeaza, fara sa vrea, copiatul?

  • Vorbeste-i copilului despre plagiat
    Vorbeste-i copilului despre plagiat 1
    04 martie 2010   

    Ti s-a intamplat vreodata sa-ti auzi copilul plangandu-se pentru ca nu stie ce sa scrie la un eseu cerut de profesoara de romana? Dar dupa vreo doua ore cand il intrebi “Cum e cu tema la romana?”, sa-ti raspunda ca e ok? O simpla privire asupra temei te face sa crezi ca ceva nu e in regula. Cuvinte prea bine alese, fraze ingrijite si corecte gramatical, idei despre care stii sigur ca n-ar fi putut fi rodul imaginatiei copilului tau.

Mai multe