characters characters

Rezolvarea conflictelor

Propus de: SuntParinte.ro   |   10 martie 2011    |   6971 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 2 - 3 ani.

rezolvarea conflictelorAbilitatea de a rezolva problemele care apar in relatiile sociale sta la baza unui comportament nonviolent. Perioada adolescentei este momentul potrivit pentru a-i invata pe copii despre rezolvarea conflictelor. De ce? Pentru ca pe de o parte, in aceasta perioada vor incepe sa aiba mai multa nevoie de aceasta abilitate, iar pe de alta parte, acum dispun de cele mai multe dintre capacitatile cognitive necesare pentru a o stapani. Iti propunem o activitate practica pe care o poti realiza impreuna cu adolescentul tau.
 
 


De ce ai nevoie?

  • Foaie de hartie
  • Pixuri

Cum se realizeaza?

  • Alege o situatie problematica pe care sa o prezinti copilului tau. Poate fi vorba de o situatie reala cu care va confruntati in familie sau cu una ipotetica. De exemplu, copilul unui vecin s-a plans ca un coleg de scoala il agreseaza in fiecare zi. Aceasta este problema pe care vom exemplifica modul de rezolvare a conflictelor.
  • Propune-i copilului un plan pe care sa il urmati pentru a obtine cea mai potrivita solutie. Etapele pe care le puteti urma impreuna sunt urmatoarele: definirea problemei, analiza problemei, generarea solutiilor, analiza solutiilor, alegerea celei mai bune solutii si planificarea actiunilor pentru a pune in practica solutia aleasa.
  • Le poti trece pe toate pe o foaie si pe masura ce inaintati cu analiza situatiei, notati in dreptul lor informatiile si ideile care va vin in minte.

Etapele planului de rezolvare a conflictelor

1. Definirea problemei se refera la identificarea situatiei cauzatoare de neplacere, in cazul de fata fiind agresiunea fizica repetata.

2. Analiza problemei presupune a gasi cauzele, elementele care au generat situatia, persoanele implicate, motivele pe care agresorul le are pentru a se implica in asemenea actiuni, care sunt consecintele actiunilor sale.

3. Generarea de posibile solutii vizeaza o incercare de rezolvare a conflictului. In aceasta etapa se poate face un brainstorming, in care fiecare potentiala solutie este trecuta pe o foaie de hartie fara a o analiza. In cazul de fata putem vorbi de: a contacta parintii copilului agresor, a vorbi cu directorul sau dirigintele de la scoala, a cere ajutorul psihologului de la scoala, a schimba traseul spre scoala, a muta copilul care este victima agresiunii la o alta scoala, a lua lectii de autoaparare pentru a putea riposta etc. Toate ideile, indiferent daca sunt bune sau nu, sunt notate pe foaie.

4. Analiza solutiilor este etapa in care se va lua fiecare solutie generata si se va incerca dezbaterea ei. Care sunt avantajele si dezavantajele adoptarii ei? Ce castiga si ce pierde in fiecare caz persoana care este implicata in problema? Este o solutie permanenta sau temporara? Raspundeti la aceste intrebari pentru fiecare din solutiile de mai sus.

5. Alegerea celei mai bune solutii se face dupa ce ati reusit sa eliminati rand pe rand solutiile care au avut mai multe dezavantaje decat avantaje.

6. Planificarea actiunii se realizeaza prin identificarea pasilor necesari pentru a pune in practica solutia aleasa pentru rezolvarea conflictului.


Comentează:
3 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    Craciun Anca    30.08.2012 - 11:29
    Sa fie mutat copilul agresor la o scoala in care poate fi disciplinat daca se dovedeste ca el este cauza.
  • Utilizator Anonim
    Craciun Anca    07.08.2012 - 21:21
    este foarte bine gandit modul in care sa facem fata situatiior conflctuale dar din pacate prea putini copii tin seama de schimbarile pe care ar trebui sa le faca pentru a nu avea un astfel de comportament violent.
  • Gabi Alama
    Gabi Alama    31.03.2011 - 14:51
    Ar fi perfect daca toata lumea ar incerca sa urmeze aceste etape pentru a rezolva conflictele pe cale rationala