Povestire in lant – cazul acuzativ
Utilitatea jocului:
folosirea corecta a acuzativului in propozitii
Materiale folosite:
nu sunt necesare materiale.
Desfasurarea activitatii:
- Propune copilului sa creati impreuna o poveste in lant, adica o poveste formata din bucati mici concepute de cei doi, pe rand. Astfel, amandoi veti fi autori, iar povestea nu are un sfarsit cunoscut de la inceput. Iata algoritmul dupa care se va crea povestea.
- Tu incepi: „A fost odata ca niciodata un print ce locuia intr-un castel mare si frumos, la marginea unei paduri. Oare cine locuia cu el?” aici copilul trebuie sa continue povestea raspunzand la intrebare, adaugand astfel un element nou in poveste: „Cu printul locuia un/o …”.
- Retine informatia si continua: „Intr-o zi printul a plecat la vanatoare impreuna cu…. Despre ce dicutau ei oare?” Copilul raspunde, adaugand alt element povestii.
- Astfel, ca intr-un lant in care zalele se prind una de alta, povestea va fi creata in principal de catre tine, care vei dirija oarecum firul epic, insa implicandu-l si pe copil prin intrebari de genul: „Langa cine….?”, „Cu cine…..?”, „La ce …..?”, „Ce….?”, „Pe ce…..?”, „Pe cine….?”. Intrebarile sunt adresate in asa fel incat sa solicite copilului utilizarea corecta a acuzativului, adica folosirea de substantive precedate de prepozitiile corespunzatoare: pe, cu, langa, dupa, despre).
Adauga tu primul comentariu: