characters characters

Ghiceste fructul!

16 decembrie 2013    |   1156 vizualizări
Utilitatea jocului:
exersarea folosirii adjectivelor in comunicarea orala

Materiale folosite:
jetoane ce ilustreaza o mare varietate de fructe.

Desfasurarea activitatii:

  • Jetoanele cu fructe sunt asezate pe masa cu fata in sus pentru a putea fi vizualizate. Tu si copilul, pe rand, trebuie sa ghiciti despre ce fruct este vorba in descrierea pe care o face partenerul de joc. Unul din jucatori formuleaza propozitii simple in care indica insusiri ale fructului la care se gandeste. Indiciile nu sunt oferite toate de la inceput.
  • Ex: Jucatorul ofera un prin indiciu: „Fructul este maro”. Pentru ca nu stie inca raspunsul, partenerul de joc intreaba: „Si cum mai este?”. Se ofera inca un indiciu: „Fructul are coaja tare.”. Daca nu stie despre ce fruct e vorba, intreaba: „Si cum mai este?”. „Are miezul amarui atunci cand nu e bine copt.” Indiciile par a fi suficiente: „Fructul este o nuca”.
  • Jetoanele cu fructe asezate pe masa usureaza sarcina copilului de a identifica fructul.
  • Rolurile se schimba, astfel ambii jucatori sunt pusi in situatia de alcatui propozitii in care sa foloseasca adjective. Se pot folosi adjective ce descriu insusiri privind culoarea (rosu, galben, verde, portocaliu), privind caracteristici dimensionale (mare, mic, lung, subtire, alungit, rotund, triughiular), privind însusiri gustative (dulce, acru, amar, zemos) sau tactile (aspru, tare, neted, lucios, tepos, pufos).
  • Descrierea fructului se face doar prin atribuirea de insusiri, fara a oferi alte indicii de genul: creste in copac, creste in tara noastra, se cumpara de la supermarket, etc.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu