Cine spune mai multe?
Utilitatea jocului:
dezvoltarea vocabularului
Materiale folosite:
doua borcanele, boluri sau alt tip de recipient;20-30 de obiecte marunte de acelasi fel: nasturi diferiti, boabe de fasole, bete de chibrit, agrafe de birou, bile mici, etc.
Desfasurarea activitatii:
- Jucatorii trebuie sa gaseasca cat mai multe insusiri posibile ale unui obiect/personaj. Tu vei incepe jocul, lansand urmatoarea propozitie: „Eu am o casa noua si ….”.
- Copilul va adauga la aceasta propozitie o alta insusire pe care o poate avea casa: „si mare”. Urmeaza sa completezi: „si curata”. Astfel, sirul insusirilor posibile poate continua cat de mult. Pentru fiecare adjectiv adaugat, jucatorii se puncteaza cu cate un nasturel (sau al obiect marunt) in propriul borcan/bol.
- Daca unul dintre jucatori nu poate adauga un nou adjectiv, celalalt jucator are dreptul sa continue sirul, acumuland astfel puncte.
- Cand ambii jucatori nu mai au variante de raspuns, jocul se incheie si fiecare isi rastoarna borcanelul pentru numararea punctelor pe care le-a acumulat. Te poti preface in mod intentionat ca ai ramas in pana de raspunsuri, pentru a oferi copilului sansa de a prelua conducerea jocului si a acumula mai multe puncte. Acest lucru il va motiva si mai mult sa continue sirul adjectivelor.
- Se poate porni de la propozitii precum: „Prietenul meu este …..”, „Apa marii este….”; „Eu am cumparat o jucarie…”; „Rochia ta este ….”; „Bunicul meu este…..”; „Fructele acestea sunt…”; „Cladirea din fata noastra este…”; „Calculatorul este…”; „Butoiul bunicului este...”,etc.
- Este posibila utilizarea unei mari varietati de adjective, dar nu cu sens opus, antonimice. (Exemplu: „Eu am o casa curata si murdara si…”).
Adauga tu primul comentariu: