Borcane cu surprize
Utilitatea jocului:
Stabilirea apartenentei sau non-apartenentei unui obiect la o grupa data.
Materiale folosite:
4 borcane mari cu capac, folii de plastic colorate (coperte de la dosare de plastic), foarfeca, apa.
Desfasurarea jocului:
- Parintele pregateste materialele inainte de inceperea jocului. Decupeaza din folii de plastic colorate, diverse forme (patrate albastre, cercuri galbene, inimioare rosii, frunze verzi) de dimensiuni mici (de marimea unei monede de 50 de bani).
- Umple cele patru borcane cu apa.
- Copilul primeste toate formele amestecate la un loc si trebuie sa le sorteze pe 4 grupe. Introduce fiecare grupa de forme in cate un borcan.
- Parintele pastreaza cate o forma din fiecare fel. Acestea vor fi introduse mai tarziu in borcane.
- Formele din folie de plastic, fiind usoare, vor pluti prin apa atunci cand borcanul este agitat.
- La un semnal dinainte stabilit cu copilul (batai din palme, un sunet de clopotel sau sunetul ce se aude prin lovirea borcanului cu o lingurita), acesta va inchide ochii. In acest timp, parintele introduce intr-unul dintre borcane o forma diferita.
(Exemplu: in borcanul cu inimioare rosii introduce o frunza verde sau in borcanul cu cercuri galbene introduce un patrat albastru). - La semnalul sonor stabilit, copilul deschide ochii si trebuie sa gaseasca ”intrusul”. Adica va lua fiecare borcan, il va agita si va observa ce s-a schimbat, gasind forma care nu se potriveste cu celelalte.
- Parintele deschide borcanul, scoate forma caree nu isi are locul acolo. Il intreaba pe copil unde este locul acelei forme geometrice.
- Se da din nou semnalul sonor, la care copilul inchide ochii, iar parintele introduce un nou ”intrus” in alt borcan.
Acest joc se joaca in bucatarie sau in baie deoarece se lucreaza cu apa si exista riscul ca aceasta sa se verse. Pentru a face jocul mai atractiv, poti pune si sclipici in apa. Jocul se poate juca si in aer liber. Pentru a evita spargerea borcanelor este indicat sa folosesti borcane din plastic.
Adauga tu primul comentariu: