Bagheta transformarilor
Utilitatea jocului:
utilizarea antonimelor.
Materiale folosite:
un betisor argintiu sau o bagheta de jucarie sau orice obiect ce ar putea tine locul baghetei transformarilor, obiecte diverse din camera copilului sau din casa.
Desfasurarea jocului:
- Tu si copilul, ajutati de bagheta trasformarilor, veti preschimba caracteristicile unor obiecte din casa in opusul lor. Urmatoarele versuri pot fi vraja care determina schimbarea:
„Bagheta mea e fermecata, trasforma lucurile indata.
Nu va mai fi cum a fost, ci va fi exact pe dos.” - Apoi numeste caracteristica unui obiect din camera (minge mica), o atinge cu bagheta si utilizeaza antonimul pentru a denumi transformarea (minge mare). Astfel incantatia (vraja in versuri) se va continua cu propozitia care exprima transformarea: „Mingea mica se transforma intr-o minge mare”.
- Altenativ, partenerii de joc vor lua bagheta transformarilor, vor rosti vraja miraculoasa, vor alege un lucru din camera, ii vor denumi o caracteristica si vor realiza transformare prin atingerea obiectului si rostirea caracteristicii opuse. (ex: carte groasa – carte subtire, scaun greu – scaun usor, pitic trist – pitic vesel, ursuletul cel gras – ursuletul cel slab, masina veche – masina noua, covor ingust – covor lat, robot rau – robot bun, etc.). Copilul este lasat sa aleaga singur adjectivul ce caracterizeaza obiectul si sa ii gaseasca antonimul. Daca intampina dificultati in identificarea sensului opus, a antonimului, poate fi ajutat cu intrebarea: „Daca nu mai e rau, atunci inseamna ca e …?”
Adauga tu primul comentariu: