characters characters

Bagheta transformarilor

17 ianuarie 2014    |   659 vizualizări
Utilitatea jocului:
utilizarea antonimelor.

Materiale folosite:
un betisor argintiu sau o bagheta de jucarie sau orice obiect ce ar putea tine locul baghetei transformarilor, obiecte diverse din camera copilului sau din casa.

Desfasurarea jocului:

  • Tu si copilul, ajutati de bagheta trasformarilor, veti preschimba caracteristicile unor obiecte din casa in opusul lor. Urmatoarele versuri pot fi vraja care determina schimbarea:
    „Bagheta mea e fermecata, trasforma lucurile indata.
    Nu va mai fi cum a fost, ci va fi exact pe dos.”
  • Apoi numeste caracteristica unui obiect din camera (minge mica), o atinge cu bagheta si utilizeaza antonimul pentru a denumi transformarea (minge mare). Astfel incantatia (vraja in versuri) se va continua cu propozitia care exprima transformarea: „Mingea mica se transforma intr-o minge mare”.
  • Altenativ, partenerii de joc vor lua bagheta transformarilor, vor rosti vraja miraculoasa, vor alege un lucru din camera, ii vor denumi o caracteristica si vor realiza transformare prin atingerea obiectului si rostirea caracteristicii opuse. (ex: carte groasa – carte subtire, scaun greu – scaun usor, pitic trist – pitic vesel, ursuletul cel gras – ursuletul cel slab, masina veche – masina noua, covor ingust – covor lat, robot rau – robot bun, etc.). Copilul este lasat sa aleaga singur adjectivul ce caracterizeaza obiectul si sa ii gaseasca antonimul. Daca intampina dificultati in identificarea sensului opus, a antonimului, poate fi ajutat cu intrebarea: „Daca nu mai e rau, atunci inseamna ca e …?”

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu