characters characters

Populatia scolara in invatamantul liceal si profesional in anul scolar 2009-2010

27 februarie 2012    |   395 vizualizări

In anul scolar 2009-2010, in invatamantul liceal studiau 837,7 mii elevi (cu 6,8% mai mult comparativ cu anul scolar precedent).
Ponderea elevilor de sex masculin in totalul elevilor inscrisi in invatamantul liceal a fost de 49,9%. Majoritatea elevilor de liceu invatau in mediul urban (93,0%).

Aproape jumatate (41,2%) din populatia scolara cuprinsa in invatamantul liceal, in anul scolar 2009-2010, a studiat in liceele din cadrul filierei teoretice, iar 53,5% in cele din filiera tehnologica. Ponderea elevilor care au optat pentru profilurile din filiera vocationala a fost de 5,3%, iar in cadrul acesteiaponderi mari se remarca pentru elevii inscrisi la profilul sportiv (32,4%), profilul teologic (23,0%), arte plastice (15,4%) si cel pedagogic (10,7%).

In cadrul filierei tehnologice 66,4% dintre elevi au fost cuprinsi in liceele cu profil tehnic si 28,1% in liceele cu profil economic si administrativ. Pentru liceele cu profil agricol au optat doar 2,5% dintre elevi.

Numarul elevilor inscrisi in invatamantul liceal a crescut cu 53,4 mii comparativ cu anul scolar precedent datorita, in principal, lichidarii clasei a IX-a de la invatamantul de arte si meserii si orientarea elevilor catre invatamantul liceal. Ca urmare, se inregistreaza cresteri ale numarului de elevi inscrisi in licee la majoritatea profilurilor de pregatire: agricol (48,0%), tehnic (15,4%), economic si administrativ (15,0%), agro-montan (13,0%), veterinar (11,3%), silvic (6,2%), sportiv (2,7%), militar (2,1%), si alte profiluri.



Din totalul elevilor inscrisi in invatamantul liceal, 96,4% erau cuprinsi in unitati scolare publice si 3,6% in licee particulare.


La inceputul anului scolar 2009-2010, in mediul urban au fost inscrisi 776,9 mii elevi din tara, dintre acestia 285,0 mii (36,7%) proveneau, dupa domiciliul parintilor, din mediul rural. In ceea ce priveste repartizarea pe sexe a populatiei scolare din invatamantul liceal, s-a constatat ca fetele se inscriu cu regularitate in liceele teoretice, economice, administrative, de arte plastice, de coregrafie si muzica, insa ponderea cea mai mare a populatiei feminine se intalneste in liceele cu profil pedagogic (87,5%). Baietii prefera, in special, liceele militare (79,4% din totalul elevilor inscrisi in liceele cu profil militar), liceele sportive (75,1%), sau cele cu profil teologic (60,9%).

Majoritatea elevilor din invatamantul liceal au urmat cursurile de zi (81,7%), 7,6% fiind inscrisi la seral si 10,7% la cursuri cu frecventa redusa.

La profilurile din filiera vocationala, cu exceptia profilului teologic, cursurile s-au desfasurat numai la forma de invatamant de zi.
In cadrul invatamantului seral, ponderea cea mai mare au inregistrat-o elevii inscrisi la profilurile din cadrul filierei tehnologice.

Din numarul total al elevilor inscrisi in invatamantul liceal, 95,5% au studiat in limba romana, 4,0% in limba maghiara, 0,4% in limba germana si 0,1% in alte limbi ale minoritatilor nationale (sarba, ucraineana, slovaca, bulgara, croata).

In anul scolar 2009-2010, toti elevii inscrisi in licee au studiat cel putin o limba moderna, 97,2% dintre acestia studiind si o a doua limba moderna, iar 1,3% au studiat si a treia limba moderna.

Ca si in invatamantul primar si gimnazial, elevii manifesta o preferinta deosebita pentru limba engleza si franceza.
Dintre cei care invata o a doua limba moderna, 61,5% au optat pentru limba franceza si 30,2% pentru limba engleza.

Este de mentionat faptul ca in anumite licee si colegii elevii studiaza si a treia limba moderna, insa numarul acestora este mai mic (10,7 mii elevi). Intre cele mai studiate - ca a treia limba moderna – se afla si spaniola (44,1%), italiana (21,4%), si germana (19,1%).

Structura elevilor din invatamantul liceal pe etnii releva ca, in anul scolar 2009-2010, majoritatea elevilor inscrisi in invatamantul liceal erau romani 93,5%, 5,2% maghiari, 0,6% rromi, 0,7% de alte etnii.

In liceele din sistemul national de educatie, invatau in anul scolar 2009-2010, 2,4 mii elevi proveniti din alte tari, 56,2% dintre ei fiind inscrisi la filiera teoretica.

Din Republica Moldova provin cei mai multi elevi de liceu (2,0 mii elevi) doritori sa invete in Romania.
Distributia elevilor pe regiuni s-a prezentat astfel: in regiunea Nord-Est au fost inscrisi 17,0% din totalul elevilor de liceu, cel mai putin reprezentata fiind regiunea Vest cu 9,9%.

In anul scolar 2009-2010, in invatamantul profesional au fost cuprinsi 115,4 mii elevi, cu 73,8 mii (39,0%) mai putin decat in anul scolar precedent, reprezentand 12,1% din totalul elevilor din invatamantul secundar superior.

Ca si in invatamantul liceal, ponderea populatiei scolare din invatamantul public a fost majoritara (98,7%). Structura pe sexe a elevilor din invatamantul profesional releva o pondere mai mare a populatiei masculine (63,2%). Numarul elevilor inscrisi in scolile de arte si meserii din mediul urban a fost de 97,4 mii, reprezentand 84,4% din totalul populatiei scolare din invatamantul profesional.

Pe profiluri de pregatire, cea mai mare pondere a elevilor inscrisi in scolile de arte si meserii, a fost inregistrata in cadrul profilului constructii de masini (20,3%).




Ponderi semnificative s-au inregistrat si pentru profilurile: constructii de masini (20,3%), alimentatie publica (12,1%), industrie usoara (9,1%) si electronica si electrotehnica (8,7%). Invatamantul profesional a fost organizat, in principal, ca invatamant de zi (90,7%), 9,1% fiind la cursuri serale si doar 0,2% dintre elevi urmeaza cursurile cu frecventa redusa; 96,3% din totalul elevilor inscrisi au urmat cursurile in limba romana, iar 3,7% in limba maghiara.

Structura pe varste
reflecta o pondere mare a elevilor de 17 ani in totalul elevilor inscrisi in invatamantul profesional (40,3%), urmati fiind de cei de 16 ani (30,5%) si de 18 ani (13,6%).

In profil teritorial, distributia elevilor din invatamantul profesional s-a prezentat astfel: in macroregiunea 2, in regiunea Nord-Est au fost inscrisi cei mai multi elevi (19,6%), iar in macroregiunea 3, in regiunea Bucuresti-Ilfov acest nivel de invatamant este putin reprezentat, cu o pondere de 6,6%.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu