characters characters

Pe 7 mai incep evaluarile pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a

06 mai 2018    |   957 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

evaluarile nationale 2018
Prima sesiune de evaluare vizeaza elevii claselor a II-a si începe luni, 7 mai, cu probele scrise la limba romana si limba materna. Testele de citire la aceste discipline vor fi sustinute în data de 8 mai. Proba de matematica este programata in data de 9 mai, in timp ce proba de limba romana (scris si citit) pentru elevii din randul minoritatilor nationale se va desfasura în data de 10 mai.


Evaluarea competentelor fundamentale dobandite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are urmatorul calendar: limba romana (15 mai), matematica (16 mai) si limba materna (17 mai).
Elevii claselor a VI-a vor sustine evaluarea competentelor fundamentale dobandite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 23 mai (limba si comunicare) si 24 mai (matematica si stiintele naturii).


Salile in care se sustin aceste evaluari sunt, de regula, cele în care elevii isi desfasoara activitatea în mod obisnuit. Acestea vor fi adaptate in prealabil, dupa caz, in functie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi.


Testele sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale si trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate. Durata alocata rezolvarii acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV si EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unitatii de învatamant, de catre cadrele didactice din respectiva unitate, in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test.


Cumulat, se estimeaza participarea a peste 575.000 de elevi înscrisi în cele trei clase.
Rezultatele individuale obtinute la aceste evaluari nu se afiseaza/nu se comunica public si nu se înregistreaza în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unitatii de învatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.


Sursa: Edu.ro

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu