Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a decis acordarea aceluiasi punctaj la variantele de raspuns predicativa/subiectiva
Decizia ministrului se fundamenteaza pe mai multe argumente ale specialistilor in limba romana. Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Romane. Reprezentantii Institutului Lingvistic „Iorgu Iordan - Al. Rosetti", cel mai important for in domeniul normarii gramaticii limbii romane, sustin ca in speta care a facut obiectul dezbaterii raspunsul este ambivalent - atat subiectiva, cat si predicativa, in functie de context sau de intonatie, lucru subliniat de Gramatica Academica a Limbii Romane (GLAR), conform acelorasi surse. La randul lor, cadrele didactice specializate in limba si literatura romana au remarcat aceeasi ambuiguitate a raspunsurilor. Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au raspuns pe cele doua variante, respectiv 42% subiectiva si circa 40% predicativa. Acest fapt reflecta indubitabil opiniile formulate de specialisti.
Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a sustinut ca nu va permite discriminarea niciunui elev si ca, in orice decizie ministeriala, trebuie sa primeze interesul elevilor si egalitatea de sanse la educatie a acestora.
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului precizeaza ca variantele de subiectele pentru proba de limba si literatura romana au fost definitivate si aprobate in luna martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate pana in ziua desfasurarii probei. Subiectele au fost elaborate in decursul a 6 luni de zile de catre 240 de cadre didactice.
Sursa: Edu.ro
Comentează: