characters characters

Ministerul Educatiei Nationale a decis modificarea calcularii mediei de admitere in invatamantul liceal

06 septembrie 2013    |   969 vizualizări
Ministerul Educatiei Nationale a decis ca, din anul scolar 2013-2014, in media finala pentru admiterea in invatamantul liceal, proportia mediei celor patru ani de gimnaziu sa fie de doar 25%, redusa asadar, comparativ cu cea existenta pana acum, de 50%. Media obtinuta la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a va avea insa o pondere mai mare in calculul mediei finale, respectiv 75%, fata de 50%, cat era pana acum.

Decizia vine in urma analizei datelor inregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala. Cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de invatamant) releva diferente de 2 pana la 2,5 puncte intre felul in care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora.

Ruptura intre cele doua tipuri de evaluare a fost identificata in 25 de judete: Iasi, Sibiu, Brasov, Arges, Giurgiu, Bacau, Constanta, Dambovita, Maramures,  Alba, Vaslui, Bistrita-Nasaud, Mehedinti, Salaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Calarasi, Botosani si Ialomita. In alte 6 județe (Valcea, Mures, Timis, Hunedoara, Caras-Severin, Olt) diferentele sunt si mai mari, depasind 2,5 puncte. O situatie considerata acceptabila, respectiv un raport de 1,5 pana la 2 puncte intre mediile pe ciclul gimnazial si cele la Evaluarea Nationala, se inregistreaza in judete precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzau, Galati si Neamt (reprezentand 21,42% din totalul unitatilor de invatamant, la nivel de tara). Numai Bucurestiul si județul Braila inregistreaza un raport normal intre evaluarea la clasa si Evaluarea Naționala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor. O situatie ingrijoratoare o reprezinta si faptul ca 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Nationala, nu au reusit sa obtina minim 5. O parte a elevilor se incadreaza in sfera analfabetismului functional. De asemenea, abandonul scolar este un fenomen intalnit mai ales la trecerea de la invatamantul gimnazial la cel liceal si este direct proportional cu esecul scolar inregistrat in urma Evaluarii Nationale.

Toate unitatile de invațamant unde diferentele de notare sunt mari sau unde numarul de elevi cu medii de promovare a fost scazut vor fi monitorizate in mod constant.

Inspectoratele scolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile scolilor vizate vor fi evaluate in functie de masurile pe care le vor adopta pentru imbunatatirea procesului de predare - invatare.

Mentionam ca toate masurile adoptate de ministrul Educatiei au fost discutate si agreate cu partenerii sociali - sindicatele reprezentative, asociatiile de parinti. Toate informatiile care vizeaza aceste modificari sunt disponibile pe pagina web a Ministerului Educatiei Nationale, in sectiunea Date calitative despre scolile gimnaziale.

Sursa: Edu.ro 

Comentează:
5 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    carmen    12.09.2013 - 06:23
    forte bine si totodata ar trebui reintrodus examenul din clasa a X-a si reinfiintarea scolilor profesionale.
  • Utilizator Anonim
    minodora    12.09.2013 - 05:03
    nu trebuie sa se mai i-a in calcul mediile din clasele 5-8 pentru ca sunt medii care nu arata valoarea copilului ci arata valoarea cadourilor pe care le primesc profesorii de la parinti ,nu ceea ce stie elevul .Sa se revina la examenul de admitere la liceu fara nici o medie din clasele 5-8.Ca pe timpul lui Ceausescu ,atunci se vede valoarea elevului ,dar si valoarea scolii generale si dupa valoarea liceului.
  • Utilizator Anonim
    Nita Draga    11.09.2013 - 15:15
    Ar trebui sa se revina cu sustinerea examenului pentru admiterea la liceu. Atunci se va vedea cat de bine s-a pregatit elevul.
  • Utilizator Anonim
    Florin    11.09.2013 - 13:09
    Ar trebui sa nu mai conteze media anilor de gimnaziu si examenul sa fie de o dificultate mai mare. Sunt copii in clase de mate-info care nu au notiuni elementare de matematica. Notele stim cum se obtin.
  • Utilizator Anonim
    kovacsstefi    11.09.2013 - 12:50
    O masura care vizeaza admiterea la liceu ar trebui sa-i afecteze pe elevii care sunt la inceput de ciclu, adica clasele a V-a ( cei din a VII-a, a VIII- s-au pregatit in ideea admiterii "vechi").... desigur, pentru aceata ar trebui gandit pe patru ani inainte, si ar trebui ceva consecventa...