characters characters

MECTS asigura bursa „Bani de liceu” pentru toti solicitantii care au depus cereri

31 octombrie 2011    |   367 vizualizări
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a publicat lista beneficiarilor Programului national de protectie sociala „Bani de liceu" pentru anul scolar 2011-2012 (disponibila pe http://banideliceu.edu.ro/). Potrivit HG nr. 1488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar in cadrul Programului national de protectie sociala „Bani de liceu", stabilirea beneficiarilor s-a facut in ordinea crescatoare a venitului brut lunar pe membru de familie, cu incadrarea in fondurile aprobate Ministerului Educatiei  in acest scop (aproximativ 275.000.000 RON). Prin urmare, toti cei 120.857 de solicitanti eligibili care au depus cereri la nivel national si care, in conditiile legii, au indeplinit conditia unui venit brut lunar pe membru de familie, realizat in ultimele 3 luni anterioare depunerii dosarului, de maximum 150 RON, vor primi acest sprijin financiar. Primele 3 judete, in ordinea numarului de beneficiari sunt Suceava (10.439), Iasi (8.848) si Vaslui (5.817).

Liceenii vor primi suma de 180 RON pe intreaga perioada a cursurilor scolare, inclusiv in timpul pregatirii si sustinerii examenului de bacalaureat sau de diploma, respectiv in perioada practicii in productie. Fondurile sunt alocate de catre MECTS si vor fi distribuite beneficiarilor de catre unitatile scolare la care acestia si-au depus dosarul. Autoritatile locale pot efectua anchete sociale pentru verificarea veridicitatii declaratiilor de venit si a celor referitoare la bunurile familiei, in cazul elevilor care solicita sprijin financiar.

Potrivit calendarului de desfasurare a programului national de protectie sociala „Bani de liceu", depunerea eventualelor contestatii este prevazuta pentru perioada 28 octombrie - 2 noiembrie, iar solutionarea lor pentru intervalul 2 - 6 noiembrie. Atat depunerea, cat si solutionarea contestatiilor se fac la nivelul comisiilor organizate in cadrul inspectoratelor scolare judetene.

Conform HG nr. 1.095/2007, in cazul unor situatii speciale privind falsul in declaratii, comisiile de acordare a sprijinului financiar organizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant au obligatia sa sesizeze Inspectoratele de Politie si autoritatile administratiei publice locale, in vederea cercetarii si verificarii acestora. In cazul in care aceste sesizari se verifica, vor bloca acordarea ajutorului financiar si vor intreprinde demersurile legale pentru recuperarea ajutorului financiar acordat ilegal.

Sursa: Edu.ro

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu