characters characters

Evaluarea Nationala la clasele a II-a si a IV-a

Cum ajuta aceste testari la diminuarea analfabetismului functional

25 octombrie 2018    |   851 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

evaluarea nationala la clasa a II-a si a IV-a
In ultima perioada, a fost dezbatuta intens importanta Evaluarilor Nationale la clasele a II-a si a IV-a. Tinand cont ca in urma testelor PISA 2015 a rezultat faptul ca 2 din 5 copii nu inteleg ce citesc si nu pot rezolva probleme simple de logica, specialistii Intuitext in educatie explica de ce Evaluarile Nationale sunt utile si cum poate fi redus impactul emotional.

In ultima perioada, s-a discutat intens despre eficienta si utilitatea Evaluarilor Nationale in ciclul primar. S-a spus ca elevii ar fi prea mici pentru testari atat de riguroase, ca ar putea deveni tematori in raport cu scoala, dar au fost si pareri potrivit carora evaluarile nationale in clasele primare au beneficii de necontestat.

In acest context, Iuliana Dragan, specialist Intuitext in educatie si profesor pentru invatamantul primar, face urmatoarele precizari in ce priveste utilitatea evaluarilor nationale la clasele primare. „Cred ca e necesar sa verificam in ce masura elevii care au parcurs ciclul achizitiilor fundamentale (adica prima etapa a scolaritatii, ce cuprinde clasele pregatitoare, I si a II-a) au dobandit instrumentele necesare pentru parcurgerea cu succes a perioadei scolare urmatoare. De asemenea, se impune o evaluare a achizitiilor elevilor nostri dupa parcurgerea ciclului primar, achizitii de care e nevoie la gimnaziu. Consider utile aceste evaluari, deoarece rezultatele obtinute de elevi stau la baza realizarii de planuri individuale de invatare, care au rolul de a indrepta eventualele lacune constatate in urma testarii. Evaluarea Nationala nu streseaza elevul mai mult decat o evaluare curenta. Am constatat in multe cazuri ca parintii sunt mai stresati decat elevii.“

Pregatirile de Evaluare – scoala cu placere

In momentul in care primesc confirmarea rezultatelor muncii lor, in urma aplicarii unei evaluari externe, copiii capata mai multa incredere in propriile forte, fiindu-le insuflata dorinta de a invata pentru a fi la fel de buni in continuare.

Dar pentru ca rezultatele scolare sa fie multumitoare, e nevoie ca elevii sa aiba o atitudine pozitiva in raport cu scoala si sa-si doreasca, in mod real, sa descopere singuri cat mai multe informatii interesante. Pentru a le incuraja curiozitatea nativa, specialistul Intuitext in educatie le ofera parintilor si cadrelor didactice cateva idei inedite:

  • Activitatile de invatare constituie modalitati active si eficiente de invatare la aceasta varsta daca sunt organizate sub forma de joc, intreceri, concursuri, care se pot desfasura individual, in perechi sau in echipa.
  • Invatarea digitala, folosind platforme de invatare on-line este de asemenea foarte atractiva pentru copii.
  • Familiarizarea elevilor cu tipurile de itemi intalniti in cadrul Testarii Nationale e de asemenea un punct important. in acest sens, pentru antrenament pot fi folosite modelele de teste de pe site-ul ministerului sau auxiliare didactice cu teste concepute dupa aceeasi structura.

Citeste articolul integral.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu