characters characters

Evaluarea Nationala la clasa a II-a si a IV-a

Cum ii ajuta, de fapt, pe elevi

27 martie 2017    |   335 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

evaluarea nationala clasa a II-a si a IV-a
(Interviu Iuliana Dragan, profesor pentru invatamantul primar ,Scoala Gimnaziala Nr. 96 Bucuresti)

In ultima vreme s-a pus problema utilitatii si eficientei Evaluarilor Nationale pentru clasele II-IV. S-a spus ca streseaza copiii sau ca sunt inutile pentru elevi atat de mici. Dumneavoastra ce parere aveti despre aceste testari?

Cred ca e necesar sa verificam in ce masura elevii care au parcurs ciclul achizitiilor fundamentale (adica prima etapa a scolaritatii, ce cuprinde clasele pregatitoare, I si a II-a) au dobandit instrumentele necesare pentru parcurgerea cu succes a perioadei scolare urmatoare. De asemenea, se impune o evaluare a achizitiilor elevilor nostri dupa parcurgerea ciclului primar, achizitii de care au nevoie la gimnaziu.

Consider utile aceste evaluari, deoarece rezultatele obtinute de elevi stau la baza realizarii de planuri individuale de invatare, care au rolul de a indrepta eventualele lacune constatate in urma testarii.Evaluarea Nationala nu streseaza elevul mai mult decat o evaluare curenta. Am constatat in multe cazuri ca parintii sunt mai stresati decat elevii.

In ce fel, concret, pot ajuta aceste Evaluari Nationale mai mult decat ajuta feedback-ul invatatoarei, de exemplu?

Elevul este obisnuit cu feedback-ul invatatoarei. In momentul in care primeste confirmarea rezultatelor muncii sale, in urma aplicarii unei evaluari externe, va capata mai multa incredere in propriile forte.

Asadar, succesul ii poate spori increderea in propria persoana si ii poate insufla dorinta de a invata pentru a fi la fel de bun in continuare.

Citeste continuarea articolului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu