characters characters

Evaluarea Nationala 2012 – ce spun profesorii?

03 iulie 2012    |   845 vizualizări

Evaluarea Nationala 2012 – ce spun profesorii?O data cu publicarea rezultatelor contestatiilor pe 2 iulie, Evaluarea Nationala 2012 a luat final.  Cum au decurs lucrurile? Ce asteptari au avut profesorii si elevii lor? Ce sfaturi au dascalii pentru generatia viitoare? Cum au fost subiectele anul acesta, comparativ cu anul trecut? Echipa AdmitereLiceu a aflat pentru voi raspunsurile la aceste intrebari. Acest lucru a fost posibil cu ajutorul profesorilor de gimnaziu din comunitatea Didactic.ro!

Subiectele Evaluarii Nationale 2012, cu precadere cele de la limba si literatura romana, au fost obiectul unor discutii controversate. De la celebrul subiect cu propozitia subordonata si pana la subiectul compunerilor, versiunea cu numarul 6 a fost intens disputata in ultimele zile. Iata o serie de raspunsuri pe care profesorii ni le-au oferit la intrebarile “Cum vi s-au parut subiectele de anul acesta, comparativ cu cele de anul trecut?" si “Cum comentati situatia creata la limba romana, subiectul A3?”:

"Se pare ca cei care fac subiectele nu mai tin cont de nicio programa. Nu ma refer la controversatul subiect de gramatica, de el s-au legat toti; nu stiu de ce s-a ales tocmai acest enunt, poate chiar din dorinta de a incurca lucrurile. Eu ma refer si la textul de la subiectul I. De ce fragmente dintr-un roman, cand nu e in programa pentru evaluare? De ce o compunere despre mesajul textului, cand ei abia invata sa argumenteze incadrarea fragmentului la o specie literara? Subiectele de anul trecut au fost mai accesibile. Ar fi bine ca cei care propun subiectele sa predea la gimnaziu, la clase cu nivel mediu, nu la clase speciale. Cat despre subiectul A3... o situatie de tensiune inutila! Ar trebui sa se lase si evaluatorilor posibilitatea de a alege, nu sa-i incorseteze strict in barem, ca sunt profesori, nu roboti! In comisiile de evaluare sa fie cooptati profesori cu experienta si cu putere de decizie, nu sa ajungem la presiuni asupra ministrului si sa ascultam de dictatura parintilor!"
(Nina Dejeanu, scoala Armand Calinescu, Curtea de Arges)

"Subiectele au fost mai usoare decat cele de anul trecut la matematica iar la limba romana cam ca si cele de anul trecut. Totusi cred ca e nevoie de mai multa seriozitate din partea celor care concep subiectele si ar fi trebuit verificate de cel putin 10 ori inainte sa apara in fata elevilor. Consider situatia jenanta si penibila. Sper sa nu se mai repete!!!" (Szasz Iulia-Maria, scoala cu cls. I-VIII Slimnic, Sibiu)

"Subiectele mi s-au parut ambigue, au vizat modul de gandire al elevului vizavi de un aspect cu care ne confruntam azi, atat profesorii cat si parintii - lipsa interesului pentru lectura. Anul anterior s-a mers pe o specie concreta - basmul. (...) Consider ca, inca o data, noua, profesorilor, ni s-a scazut credibilitatea in fata elevilor si parintilor. Inainte de a se alege variantele de examen pentru a fi trase la sorti, sa se verifice la sange pentru a nu mai pune in dificultate elevul."
(Dima Mihaela, scoala Constantin Stere-Bucov, Prahova)

"Subiectele au avut acelasi grad de dificultate, la limba romana, ca anul trecut. Din 17 elevi, cati am avut in Evaluare, a picat doar unu, la fel ca anul trecut. Deci, procentul de promovabilitate este foarte mare: 94%. Propozitia era clar subiectiva, se contragea in subiect. Si elevii mei au luat-o, o parte dintre ei subiectiva si cealalta parte predicativa. Eu le-am explicat ca nu putea sa fie decat subiectiva. Ei s-au bucurat ca Ministerul a cedat si le-a dat tuturor punctajul, dar eu nu sunt de acord." (Ioana Badara, Grupul Scolar Industrial Insuratei, Braila)

"Subiectele au fost mai usoare. Consider ca nu era cazul sa se faca atat tam-tam la subiectul A3. Este cat se poate declar: propozitia este subiectiva, contextul nu era ambiguu. Avand un predicat nominal complet in respectiva propozitie, nu vad de ce acea propoziție s-ar interpreta ca fiind predicativa. Trebuie sa fie și astfel de subiecte la un examen pentru a-i delimita pe cei mai buni. Oricum, subiectele s-au simplificat in ultimii ani. Daca excludem cu totul pana si doza minima de dificultate, nu vad de ce il mai numim examen.".  (Anamaria Vasian, scoala generala „Avram Iancu”, Turda)

"Subiectele  de anul acesta, comparativ cu cele de anul trecut, au fost bine intocmite, au respectat programa. Mai ales la matematica. Cerintele au fost clar exprimate. As adauga, totusi,  ca ar  fi trebuit ca la matematica sa existe un subiect mai greu, necesar evaluarii cunostintelor si posibilitatilor intelectuale ale elevilor care vor sa se inscrie la sectia reala." (Liliana Tacu, scoala cu  cls. I - VIII Surdila Gaiseanca, Braila)

Am incercat sa aflam de la profesori la ce rezultate se asteaptau anul acesta de la elevi. Parerile au tins sa se indrepte spre un procent majoritar in zona “mai slabe”, cauzele fiind mai ales subiectele la limba romana si prezenta camerelor de filmat. Iata ce ne-au scris cativa dascali:

“Am asteptat note de trecere mai multe dar o nota de zece dovedeste ca s-a muncit la clasa. Totusi nu toti pot sa inteleaga matematica iar altii nu vor sa o invete. Parca prea multi vor sa fure notele mari, numai ca acum cu camere nu se mai poate face nimic. Generatiile de copii sunt din ce in ce mai nepasatoare. Noroc ca printre elevi mai gasim unul-doi care vor sa invete si pacat ca sunt cam multi imprastiati.”. (Elena Boiangiu, scoala gimnaziala Tintareni, Gorj)

“Rezultatele vor fi mai apropiate de nivelul real al copiilor, deoarece au fost mai corect supravegheati…”. (Constantin Gurita, Scoala cu clasele I-VIII Nr. 8 "Elena Rares", Botosani)

“Notele nu vor diferi mult de cele din anul trecut, pentru ca masa de elevi este aceeasi, ca si incalciturile programei scolare cuplate cu lipsa (neconcordanta) manualelor scolare.”.
(Maxim Petru, scoala Gimnaziala Banisor, Salaj)

“Fata de anii trecuti nu am perceput diferente majore asupra rezultatelor finale, dar imi este greu sa accept ca si profesor ca marea diferentiere la scolile super cotate se face avand ultima medie de admitere peste 9,50. Nu-i normal sa pretinzi unui copil o exigenta de asemenea performanta. Practic, daca are un progres foarte bun, dar in clasele mai mici sau la anumite materii nu a avut o notare de 10, nu mai are sanse sa prinda un loc. Altfel spus, media pe clasale 5-8 mi se pare mult prea subiectiva, asa ca ponderea ei de 50% este exagerat de mare.”. (Mihaela Mihut, scoala Iuliu Hatieganu, Cluj-Napoca)

Printre observatiile speciale pe care profesorii le-au avut de facut in ceea ce priveste Evaluarea Nationala 2012, majoritatea s-au concentrat in zona probei de romana, unde se doreste schimbarea structurii si o mai mare rigurozitate in elaborarea subiectelor.

Iata ce ne spune Mariana Mako:  “La Limba si Literatura Romana, structura testului sa fie schimbata: punctul A de la subiectul I si subiectul al II-lea - sa contina mai multe cerinte, pentru a putea verifica corect pregatirea adevarata a elevilor; trebuie evitate subiectele cu posibilitati multiple de interpretare.“.

Un alt cadru didactic ne-a scris: “Subiectele trebuie sa fie foarte clare (la fel baremele) si n-ar fi rau daca s-ar tine seama de situatia reala in care se afla invatamantul, de concluziile si sugestiile pe care le dam de ani de zile si nu se regasesc nicaieri; de aceea se si creeaza astfel de situatii jenante.”. (Valentina Stroian, scoala generala Albesti, Mures)

“Camerele video au reliefat pregatirea reala a elevilor (nemaiputand sa copieze, conform stilului deja inradacinat, din pacate, in ultimii ani).  Insa, pentru o mai buna pregatire 'psihologica' a tuturor elevilor, inclusiv a celor buni (pentru a intelege ca prezenta camerelor nu prezinta  niciun motiv de inhibare), cred ca ar fi utila o simulare in conditii reale de examen, insa cu conditia ca rezultatele acestei simulari  sa nu mai fie dezbatute cu parintii, afisate, etc. Pentru ca, in acest caz, accentul nu ar mai fi pus pe pregatirea psihologica, ci, din nou, pe nota obtinuta si pe efectele ei.”. (Elena Cioboata, scoala Voineasa, Valcea)

In urma sondajului pe care noi l-am facut pe AdmitereLiceu.ro, la intrebarea “Cum ti s-au parut subiectele de anul acesta la Evaluarea Nationala?” 44,7% (1006 persoane) au raspuns cu “nivel mediu”, in timp ce 27,7% (623 persoane) au considerat probele “Grele”, 17,5% (394 persoane) “Usoare”, iar 10,1% dintre respondenti (227) au declarat ca “Nu se pot pronunta”.

Echipa AdmitereLiceu le ramane aproape elevilor si in zilele urmatoare si le sta la dispozitie pentru orice informatii suplimentare. In  plus, ne puteti gasi in fiecare zi si pe pagina noastra de Facebook.

Pentru a fi mereu informati, le sugeram copiilor sa consulte si calendarul admiterii, calendar care poate fi gasit aici. In perioada imediat urmatoare candidatii vor completa fisa de inscriere pentru admiterea la liceu. Speram ca, impreuna cu dvs., copiii sa isi gaseasca drumul spre liceul ideal!


Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu