Eurobarometru 2019: Prioritatile UE din perspectiva tinerilor romani
Ce materii cred tinerii romani ca ar trebui predate mai mult in scoli
In perioada 18-26 martie 2019 a fost realizat cel mai recent Eurobarometru in randul tinerilor europeni (cu varsta intre 15 si 30 ani), pe tema Cum construim o Europa mai puternica, mai unita?. In Romania, au raspuns la sondaj 400 tineri.
Sondajul a cuprins cateva intrebari privind:
Prioritatile UE
La intrebarea: “Care dintre urmatoarele subiecte ar trebui sa fie prioritare pentru UE in anii urmatori? (maxim 5 raspunsuri)”, majoritatea tinerilor romani au ales Imbunatatirea educatiei si formarii, inclusiv libera circularie a studentilor, ucenicilor, elevilor. La nivel european, tinerii au considerat ca cea mai importanta prioritate a UE ar trebui sa fie Protectia mediului si lupta impotriva schimbarilor climatice.
Mobilitatea tinerilor pentru studii, munca sau voluntariat
Rezultatele sondajului au aratat ca, dintre participantii romani:
- 35% au locuit in strainatate in scopul unei experiente de invatare, cel putin 2 saptamani
- 23% nu au locuit in strainitate in scopul unei experiente de invatare, dar au luat in considerare acest lucru
- 42% nu au locuit in strainitate in scopul unei experiente de invatare si nu a luat in considerare acest lucru
La nivel european:
- 31% dintre respondenti au locuit in strainatate in scopul unei experiente de invatare, cel putin 2 saptamani
- 37% nu au locuit in strainitate in scopul unei experiente de invatare, dar au luat in considerare acest lucru
- 32% nu au locuit in strainitate in scopul unei experiente de invatare si nu a luat in considerare acest lucru
Educatia si formarea profesionala
La intrebarea “Ce subiecte nu sunt predate suficient in scolile din tara dumneavoastra? (maxim 3 raspunsuri):” cele mai multe optiuni au fost pentru:
- Educatia sanitara (fizica si mintala) – 39%,
- urmata de Antreprenoriatul si abilitatile financiare- 33%,
- Limbi straine si culturi - 31%,
- Schimbarile climatice, mediul si comportamentele care protejeaza mediul inconjurator – 26%,
- Gandirea critica mass media si democratia (fata de 42% la nivel european) – 25%.
Pe ultimele locuri, au fost Utilizarea instrumentelor digitale si a programarii-18%, Citit, intelegere si scriere – 17%, Matematica si stiinte - 13%
Adauga tu primul comentariu: