characters characters

Cum pot fi reduse conflictele in clasa

01 august 2018    |   2764 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

cum pot fi reduse conflictele dintre copii
Cand cadrele didactice isi concentreaza atentia asupra comportamentelor pozitive ale copiilor si nu se grabesc sa corecteze erori minore ale acestora, comportamentul, atentia si sanatatea mintala a celor mici au de castigat.

Te-ar putea interesa si:

Renunta la critica si apreciaza calitatile copilului tau 

Cum te ajuta psihologia pozitiva sa fii un parinte mai bun 


Acest principiu a fost pus in practica in cadrul unui program de formare dedicat cadrelor didactice, in care acestea au fost invatate sa construiasca o relatie pozitiva cu elevii si sa nu acorde atentie comportamentelor negative minore ale copiilor. Cadrele didactice au fost sprijinite sa ii motiveze pe copii in modalitati potrivite varstei lor, sa ii incurajeze sa isi modifice singuri comportamentele nepotrivite si sa remarce comportamentele pozitive ale copiilor.

Programul a fost implementat in Marea Britanie, cu scopul de a reduce procentul copiilor cu probleme de sanatate mintala, care in prezent a ajuns la 10%. Cele mai raspandite si mai persistente probleme de acest fel sunt cele de comportament, care pot duce la rezultate scolare scazute si la probleme de sanatate mintala in perioada adulta.

Autorii care au studiat eficienta acestui program arata ca acei copii care aveau probleme la scoala beneficiaza cel mai mult de pe urma lui, imbunatatindu-si atat comportamentul,c at si rezultatele scolare.

Rezultatele programului au fost evaluate prin chestionare adresate cadrelor didactice, parintilor si elevilor, prin analiza rezultatelor scolare si prin observatii in timpul orelor. Cadrele didactice au declarat ca programul de formare a fost util, iar observatiile au aratat ca si profesorii si-au modificat comportamentul la clasa, incurajand astfel cooperarea din partea copiilor.

Una dintre tehnicile incluse in program este lauda comportamentelor dorite si ignorarea comportamentelor inadecvate, daca sunt la un nivel minor. De exemplu, cand un copil incepe sase agite in banca in loc sa se concentreze asupra unui exercitiu, cadrul didactic alege sa ignore (deocamdata) comportamentul copilului agitat si sa laude doi copii care lucreaza in liniste. Apoi, profesorul poate spune ca toti elevii care au intrebari despre exercitiu, trebuie doar sa ridice mana sus si va veni sa ii ajute. Desigur ca unele comportamente ale copiilor nu pot fi ignorate, insa pentru cele minore, aceasta tactica este eficienta, deoarece nu duce la un conflict intre profesor si elev, riscand astfel ca activitatea intregii clase sa fie intrerupta.

Cum poti folosi aceste informatii?

  • Daca esti cadru didactic, poti pune in aplicare aceasta tehnica la clasa.
  • Daca esti parinte, poti adapta aceasta tehnica in relatia cu copilul tau, dandu-i ocazia sa isi corecteze singur comportamentul, fara a-l admonesta pentru fiecare „greseala” minora.

Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu