characters characters

COVID-19: cel putin o treime dintre elevii lumii nu au putut accesa programele de invatare la distanta pe durata inchiderii scolilor

28 august 2020    |   552 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

acces inegal educatie online Unicef
Campania Reimagine a UNICEF face apel la investitii urgente pentru a elimina decalajul digital, pentru a permite fiecarui copil sa invete la distanta si, cel mai important, pentru a prioritiza redeschiderea in siguranta a scolilor


Cel putin o treime dintre elevii lumii – 463 de milioane de copii la nivel mondial – nu au putut accesa programele de invatare la distanta dupa ce COVID-19 a perturbat activitatea scolilor, potrivit unui nou raport al UNICEF publicat astazi, intr-un moment in care statele din lumea intreaga incearca sa puna la punct planuri pentru revenirea la scoala a copiilor.

„In cazul a cel putin 463 de milioane de copii ale caror scoli s-au inchis din cauza COVID-19, nu putem vorbi de invatare la distanta”, a afirmat Henrietta Fore, Directorul executiv al UNICEF. „Numarul impresionant de copii a caror educatie a fost intrerupta complet timp de luni de zile reprezinta o urgenta educationala globala. Aceasta poate avea repercusiuni ce s-ar putea resimti decenii la rand la nivelul economiilor si al societatilor”.

La momentul de varf al restrictiilor nationale si locale impuse populatiei, aproape 1,5 miliarde de elevi au fost afectati de inchiderea scolilor. Raportul The Remote Learning Reachability (Adresabilitatea educatiei la distanta) prezinta limitele invatarii la distanta si expune inegalitatile profunde existente in ceea ce priveste accesul.

Raportul recurge la o analiza reprezentativa la nivel global privind disponibilitatea la domiciliu a tehnologiilor si a instrumentelor necesare invatarii la distanta in randul prescolarilor si al elevilor de ciclu primar, gimnazial si de liceu, cu date din 100 de tari. Datele se refera la accesul la televizor, radio si internet, precum si la disponibilitatea curriculumului predat prin intermediul acestor platforme in perioada inchiderii scolilor.

Desi cifrele prezentate in cadrul raportului descriu o imagine ingrijoratoare privind lipsa accesului la educatia la distanta pe durata inchiderii scolilor, UNICEF avertizeaza ca situatia este posibil sa fie chiar mult mai grava. Chiar si atunci cand copiii detin acasa tehnologia si instrumentele necesare, exista riscul ca ei sa nu poata invata la distanta prin intermediul acelor platforme din cauza unor factori din mediul familial, cum ar fi presiunea de a se ocupa de treburi casnice, obligatia de a munci, un mediu nefavorabil invatarii si lipsa sprijinului pentru aplicarea curriculumului predat online sau prin intermediul televiziunii si al radioului.

Raportul scoate la iveala diferente semnificative intre regiuni. Elevii din Africa Subsahariana sunt cei mai afectati, jumatate dintre acestia neavand acces la educatia la distanta.
acces inegal educatie online la nivel global

Elevii din gospodariile cele mai sarace si cei din mediul rural se confrunta, pe departe, cu cel mai mare risc de a nu beneficia de educatie pe durata inchiderii scolilor, potrivit raportului. La nivel global, 72% dintre elevii fara acces la educatia la distanta traiesc in gospodariile cele mai sarace din tara lor. In tarile cu venituri medii superioare, elevii din gospodariile cele mai sarace reprezinta o proportie de pana la 86% din totalul elevilor care nu pot accesa programele de invatare la distanta. La nivel mondial, trei sferturi dintre elevii fara acces traiesc in mediul rural.

Raportul constata si variabilitatea ratei de acces in functie de grupa de varsta, elevii cei mai mici prezentand cea mai mare probabilitate de a nu beneficia de educatie la distanta in timpul celor mai importanti ani ai lor din punctul de vedere al educatiei si al dezvoltarii:

In jur de 70% dintre elevii de varsta prescolara – 120 de milioane de copii – nu pot beneficia de procesul de educatie, in mare parte din cauza provocarilor si a limitelor educatiei online in cazul copiilor mici, a lipsei programelor de invatare la distanta adresate acestei categorii si a inexistentei la domiciliu a dispozitivelor necesare invatarii la distanta.

Cel putin 29% dintre elevii de scoala primara – 217 milioane de elevi – nu pot beneficia de educatie. Cel putin 24% dintre elevii de ciclu gimnazial – 78 de milioane de elevi – nu au putut beneficia de educatie.

Cea mai mica probabilitate de a nu beneficia de educatie la distanta s-a inregistrat in randul elevilor de liceu, o proportie de cel putin 18% – 48 de milioane de elevi – nedetinand dispozitivele tehnologice necesare invatarii la distanta. UNICEF indeamna guvernele sa prioritizeze redeschiderea in siguranta a scolilor in momentul relaxarii restrictiilor. In cazul in care nu este posibila redeschiderea acestora, UNICEF indeamna guvernele sa includa programe de educatie compensatorie in planurile de continuitate si redeschidere a scolilor pentru recuperarea orelor pierdute. Politicile si practicile privind deschiderea scolilor trebuie sa cuprinda cresterea accesului la educatie, inclusiv la educatia la distanta, in special pentru categoriile marginalizate. Trebuie, de asemenea, ca sistemele de invatamant sa fie adaptate si construite in asa fel incat sa faca fata viitoarelor crize.

Cadrul pentru redeschiderea scolilor al UNICEF, publicat impreuna cu UNESCO, UNHCR, PAM si Banca Mondiala, ofera sfaturi practice autoritatilor nationale si locale. Ghidul abordeaza teme precum reformele de la nivelul politicilor, fondurile necesare, siguranta operatiunilor, educatia compensatorie, bunastarea si protectia, precum si asistarea copiilor celor mai marginalizati.

In concordanta cu scopul campaniei sale Reimagine, de a preveni agravarea pandemiei de COVID-19 intr-o criza indelungata pentru copii, mai ales pentru cei mai saraci si mai vulnerabili, UNICEF face apel la investitii urgente pentru a elimina decalajul digital, pentru a permite fiecarui copil sa invete la distanta si, cel mai important, pentru a prioritiza redeschiderea in siguranta a scolilor.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu