characters characters

Cum cresti copiii pentru a deveni consumatori inteligenti

09 ianuarie 2017    |   381 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

copii consumatori responsabiliParintii care folosesc reguli si limite isi formeaza copiii astfel incat sa devina consumatori intelepti. Aceasta este concluzia unei analize a 73 de studii din intreaga lume.

Cercetatorii au urmarit modul in care cele patru stiluri de parenting influenteaza comportamentul copiilor in prezent si in calitate de consumatori.

Parintii competenti sunt cei care explica copiilor ce anume sa faca si de ce, folosind astfel o comunicare adecvata si calda. Acesti parinti relationeaza eficient cu propriii copii si se asteapta ca pe parcurs, acestia sa se comporte matur, sa urmeze regulile bucurandu-se in acelasi timp de un anumit grad de libertate.

Parintii autoritari sunt si ei restrictivi, insa nu ofera atat de multa caldura in comunicare. Ei spun mai degraba copilului ce sa faca, fara a-i explica de ce.

Parintii neglijenti ofera putina indrumare copiilor si ii supravegheaza destul de putin in activitatile lor.

Cei care adopta stilul de parenting indulgent sau permisiv ofera copiilor drepturi de adulti, fara a se astepta ca cei mici sa isi asume responsabilitati.

Cercetatorii au descoperit ca acei copii cu parinti cu stil competent sunt mult mai intelepti atunci cand interactioneaza cu lumea din jurul lor, consuma mancare mai sanatoasa, pun accent pe legume si fructe si fac alegeri care sa le protejeze viata: folosesc genunchiere cand se dau cu rolele, folosesc casca cand sunt cu bicicleta sau la schi.

„Societatea in care traim a schimbat de-a lungul timpului modul in care alegem sa fim permisivi sau restrictivi cu copiii nostri. Desi acum se pune accentul pe a fi mai permisiv, exista dovezi care arata ca e bine pentru copii sa aiba si restrictii. Dar trebuie sa explicam copilului de ce ii punem restrictii, reguli si limite”, explica cercetatorii.

 Tot acestia mai arata ca atunci cand parintii aleg sa fie mai restricitivi, copiii lor sunt mai rar victime sau agresori, se implica mai rar in comportamente distructive, vandalism si comportamente de risc.  Cercetatorii recomanda parintilor sa isi „antreneze” in mod proactiv copiii in activitati in care sa fie nevoiti sa ia decizii, chiar si la cumparaturi. „De exemplu, parintii ar putea vorbi cu copiii lor despre scepticismul pe care il au cu privire la o anumita reclama care se face unui produs si ii pot invata cum anume sa filtreze informatia pe care o primesc prin mass media”, mai adauga acestia. Astfel, copiii pot deveni consumatori informati si rationali.

Sursa: ScienceDaily.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu