characters characters

Neplacere sau provocare - tema pentru acasa

Propus de: Nicoleta Beznea   |   04 mai 2009    |   3153 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

 

Tema pentru acasa ii ajuta pe copii sa isi imbunatateasca performantele intelectuale. Pentru copil rezolvarea temei reprezinta un nou exercitiu de aplicare a cunostinelor de la scoala dar si un mod de a invata cum sa invete. Ca parinte, aceasta este unul dintre momentele in care trebuie sa fiti alaturi de copilul dumneavoastra pentru a-l invata cum sa finalizeze cu succes o sarcina, cum sa reuseasca in general in atingerea unui scop.

 

Copiii din clasa I sau a II-a au nevoie de mai mult ajutor din partea parintilor. In aceasta situatie se afla si Andrei, elev in clasa a II-a. Atunci cand mama ii spune ca este timpul sa isi faca temele, Andrei trage cat mai mult de timp invocand diverse motive ca de exemplu: a uitat sa isi noteze tema, nu isi gaseste cartea, este obosit sau ii este foame. Dupa ce a scris sarcina exercitiului in caiet, spune : ..chiar nu inteleg ce trebuie sa scriu aici. In timpul rezolvarii temei se opreste deseori. Ii pune intrebari mamei in legatura cu alte subiecte decat temele sale, face observatii despre obiecte din camera. Isi .exprima nemultumirea pentru faptul ca, fiind o ora tarzie de dupa-amiaza, nu va mai avea timp sa se joace in aer liber.

 

Pentru a va proteja copilul de astfel de emotii negative puteti avea in vedere si urmatoarele recomandari:
1. sa va pastrati o atitudine calma si binevoitoare.
2. sa ii dezvoltati capacitatea de organizare ( incepeti cu asezarea pe birou a instrumentelor de scris, a caietelor si cartilor necesare etc).
3. sa respectati un program zilnic in care rezolvarea temelor sa se faca la aceeasi ora, in momentul in care copilul este suficient de odihnit.
4. camera in care lucreaza copilul sa ofere conditii corespunzatoare privind iluminatul, temperatura , absenta elementelor care distrag atentia (jucarii, reviste, jocuri, telefoane).
5. sa va exprimati entuziasmul, atitudinea pozitiva fata de aceasta activitate, atat prin cuvinte, cat si prin gesturi
6. sa il incurajati permanent pe copil laudandu-l pentru orice aspect al temei care este bine realizat (a scris mai intai data, a respectat alineatul, o litera este foarte frumos scrisa etc)

 

Obiceiurile bune pe care le formam copiilor nostri pentru rezolvarea temelor scolare au efecte benefice pe termen lung.



Autor: Nicoleta Beznea
Institutor
Scoala nr. 4, Fetesti, Ialomita

Comentează:
3 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Decianu Gina
    Decianu Gina    18.10.2009 - 17:54
    Eu am rabdare si sunt calma cu fetita mea, ca sa ne jucam impreuna, sa rezolvam jocuri din reviste. Nu avem inca teme. Insa mi-e groaza de pretentiile exagerate din clasele primare. De asemeni nu imi place after school facut din saracie. Adica sa stea copilul la scoala inca 4 ore ca sa se joace in 3 metri patrati, sa manance de la catering si sa faca lectiile chipurile tot cu invatatorul/invatatoarea ca ea stie mai bine. Observ ca 99.99% dintre parinti se spala pe maini, lasand totul in grija dascalilor. Orice vrei sa le comunici parintilor, ei spun: "Spuneti-le copiilor, noi nu avem nicio putere". Cum asa? Dascalul e si parintele elevilor sai? Eu sunt mama fetitei mele. Majoritatea nu dau doi bani. Scoala trebuie sa scoata pe banda rulanta copiii altora in stare sa dea piept cu viata. Eu refuz sa fiu mama altora.
  • Delia Lungu
    Delia Lungu    10.07.2009 - 20:52
    Cum incercam sa ne facem timp pentru a putea fi mai calmi cu copiii nostri ? Exista anumite retete pe care le putem urma ?
  • Utilizator Anonim
    vali    16.06.2009 - 18:00
    nu prea mai avem timp sa fim calmi, dar mi se pare important sa ma pun in locul copilului meu in diverse situatii, mai ales atunci cand el are probleme

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe