Viitorul limbii engleze: de la limba straina, la limba interculturala
British Council, organizatie internationala a Regatului Unit al Marii Britanii pentru relatii culturale si oportunitati educationale, desfasoara un program de cercetare axat pe intelegerea viitorului limbii engleze in Romania, dar si in intreaga lume, in contextul celor mai recente evolutii sociale, educationale, dar si in domenii precum mass-media, tehnologie sau piata muncii. „Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” exploreaza modul in care engleza isi mentine relevanta intr-o era definita de progres tehnologic accelerat si influenta crescuta a inteligentei artificiale. Totodata, raportul evidentiaza evolutia limbii engleze, de la statutul de limba straina, la cel de instrument international si intercultural de comunicare.
Raportul prezinta concluziile rezultate din cercetari efectuate alaturi de 92 de experti in domeniul lingvistic si elaboratori de politici din domeniul educatiei din 49 de tari din intreaga lume. In contextul in care 67% din populatia globala a fost expusa si/ sau a vorbit limba engleza in anul 2017, aceasta cercetare a British Council isi propune sa ofere noi perspective asupra peisajului actual care tine de utilizarea limbii engleze si sa sprijine expertii lingvisti si elaboratorii de politici din domeniul educatiei sa se pregateasca si sa intocmeasca planificari pentru a raspunde nevoilor viitorilor profesori.
Astfel, „Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” a fost prezentat pe plan local in cadrul unui eveniment academic, ce a avut loc la sediul principal British Council din Bucuresti. Alaturi de invitati, au participat Mina Patel, coordonatoarea acestui studiu si cercetatoare cu peste 25 de ani de experienta in domeniul educatiei, Andrew Glass, Country Director British Council Romania, si Kate Ewart-Biggs, Director Adjunct Executiv al British Council Global.
Acest eveniment s-a desfasurat in contextul unei vizite oficiale, cu ocazia inaugurarii a doua noi centre de predare in Bucuresti: City Gate si One Cotroceni Park. Cei trei invitati speciali, impreuna cu Bogdan Cristescu, Secretar de Stat, Ministerul Educatiei, Constanta Bordea, profesoara de limba engleza la Colegiul National „Andrei Saguna" Brasov, examinatoare Cambridge, evaluatoare pentru Olimpiada nationala, formatoare de profesori, membra a comitetului national, Ciprian Fartusnic, PhD, Senior Researcher, Education Research Unit, CNPEE, precum si alti reprezentanti ai institutiilor de invatamant romanesti si elaboratori de politici, au dezbatut principalele concluzii ale cercetarii, in contextul educational din Romania.
„Limba engleza este cea mai vorbita limba din lume si utilizata in mod extins pe plan local, in Romania, asadar credem in necesitatea si importanta schimbului de cunostinte si a discutiilor cu stakeholderi educationali pe aceasta tema. Forumuri de discutie precum acesta ne ajuta sa intelegem noi tendinte in procesele de predare, invatare si evaluare a limbii engleze, pentru a continua colaborarea dintre public si privat, printr-o oferta de educatie lingvistica relevanta pentru nevoile profesorilor de astazi.”, explica Andrew Glass.
Raportul evidentiaza nevoile evolutionar dinamice, atat din partea comunitatii profesionale, cat si din sectoarele academice. In acelasi timp, sprijina contextualizarea provocarilor venite ca urmare a evolutiei obiceiurilor de invatare si de consum.
„Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” aduce in discutie intrebari esentiale si ofera noi perspective asupra statutului englezei ca limba globala, intr-o realitate multilingvista. Cercetarea exploreaza viitorul limbii engleze in educatie, evolutia rolului profesorilor si peisajul dinamic al furnizarii limbii engleze. De asemenea, se prezinta convergenta dintre tehnologie si echitate, in ceea ce priveste educatia in limba engleza, nevoile in continua evolutie ale partilor implicate si influenta pietei muncii asupra cerintelor de limba engleza.
Tehnologia, procesul de predare si limba engleza: un peisaj lingvistic dinamic
Una dintre concluziile cheie ale acestui raport este accentuarea faptului ca limba engleza reprezinta o necesitate si o abilitate de baza la locul de munca. Dintre profesorii care au fost chestionati in cadrul cercetarii la nivel global, aproximativ 92% sunt de parere ca in tara lor cunoasterea limbii engleze este foarte importanta pentru obtinerea si pastrarea unui loc de munca.
Acest raport arata si ca importanta profesorilor nu va fi diminuata in anii urmatori ca urmare a progresului tehnologic. In schimb, rolul acestora va fi completat si perfectionat de instrumente precum inteligenta artificiala (AI), care poate juca un rol din ce in ce mai important in procese precum verificarea corectitudinii scrierii si citirii, oferirea unui feedback imediat si simplificarea accesibilitatii la procesul de invatare.
O discutie importanta care va marca anii urmatori se refera la reducerea disparitatilor in accesul la tehnologie si, implicit, in accesul la o educatie inclusiva, care permite fiecarui elev un proces adaptat la abilitatile, nevoile si obiectivele sale.
Evolutia englezei, de la rol in comunicare, la cel de status pentru prestigiu si succes economic
Faptul ca limba engleza domina peisajul cultural, mediatic si academic nu mai este un secret pentru nimeni, avand in vedere faptul ca 60% din continutul online este in aceasta limba. Noutatea raportului, insa, vine din informatia conform careia, in anii urmatori, limba engleza va fi tot mai mult asociata cu prestigiul si succesul economic. Se poate observa o schimbare de paradigma, prin care limba engleza devine mai mult decat un factor al comunicarii, raspunzand la anumite contexte specializate si devenind un instrument pentru accesarea de oportunitati si indeplinirea de sarcini sociale.
Intr-o lume definita de multilingvism si interculturalitate, cererea pentru limba engleza va persista ca o forta unificatoare pentru diferite stiluri de viata, culturi si generatii. Este necesar un efort comun pentru identificarea si abordarea principalelor provocari ce rezulta din aceasta noua realitate, precum si o deschidere continua pentru intelegerea naturii dinamice a limbii engleze, ca o structura vie si in continua evolutie.
Despre British Council Romania
British Council activeaza in Romania inca din 1938. In prezent, avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi si putem ajuta oamenii din Romania sa studieze pentru o calificare in Marea Britanie, sa sustina un examen, sa-si dezvolte abilitatile in limba engleza, sa participe la programe de arta, educatie si societate, sau sa intre in contact cu alti profesionisti. Studentii se pot inscrie la cursuri fizice in Bucuresti, in cele trei centre de invatamant, dar si online. British Council Romania sarbatoreste 85 de ani de relatii culturale in tara. Romania este, de fapt, una dintre primele patru tari din lume in care British Council si-a infiintat un birou extern, alaturi de Egipt, Portugalia si Polonia (www.britishcouncil.org/about-us ).
Adauga tu primul comentariu: