characters characters

Sfatul psihologului:Pedeapsa pe nedrept creeaza frustrari

22 aprilie 2010    |   486 vizualizări

Prevederile potrivit carora elevii vinovati trebuie sa plateasca pagubele facute sunt firesti, acceptabile si au rolul de a-i responsabiliza pe elevi, de a-i determina sa gandeasca anticipativ asupra consecintelor propriilor comportamente.


Sanctiunile prevazute de acest paragraf sunt usor de acceptat, se inscriu intr-o sfera a normalitatii datorita schemei socializatoare internalizata in primii ani de viata conform careia comportamentele pozitive sunt recompensate, iar cele negative sunt sanctionate.

Insa aplicarea de sanctiuni persoanelor nevinovate creeaza frustrare, acumulare de tensiuni, determina focalizarea comportamentului intr-o singura directie: gasirea unui vinovat, a unui „tap ispasitor" care sa preia toata sanctiunea. Al doilea paragraf impune discutarea a doua situatii posibile: 1) elevii clasei sunt complici cu vinovatul/vinovatii  si, din solidaritate, tainuiesc identitatea acestuia/acestora si 2) paguba materiala s-a produs in absenta demonstrata a elevilor (de exemplu la plecarea elevilor din clasa, la finalul cursurilor, tabla era in stare buna de functionare, a doua zi, la reluarea cursurilor, aceasta era deteriorata).
In aceasta a doua situatie, aplicarea unei astfel de masuri ar putea declansa comportamente imprevizibile care nu s-ar inscrie in sfera celor pro-sociale.

Ar fi fost interesant sa citim in regulament un articol care sa prevada, inaintea sanctiunilor, acordarea de recompense elevilor care pastreaza si imbunatatesc dotarea clasei de curs.


Sursa: www.adevarul.ro

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu