Programele de inteligenta emotionala pentru copii au efecte pe termen lung
Programele de educatie socio-emotionala au devenit din ce in ce mai raspandite in scoli,ca o masura pentru reducerea numarului de copii cu probleme emotionale si de comportament. Dar cat de eficiente sunt acestea pe termen lung? Cat de mult ii ajuta pe copii aceste programe?
O noua cercetare realizata in SUA a studiat acest lucru. Una dintre autoare arata ca: “Se stie deja ca aceste programe au efecte pozitive pe termen scurt, asa ca acest studiu si-a propus sa descopere daca elevii isi pastreaza abilitatile formate in aceste programe pe termen lung, pentru a verifica daca sunt o investitie care merita timpul si resursele financiare necesare.”
Programele de educatie socio-emotionala ii invata pe copii sa isi recunoasca si sa isi inteleaga emotiile, sa fie empatici, sa ia decizii si sa initieze si sa mentina relatii sociale. Cercetari anterioare au aratat ca acest tip de programe ii ajuta pe copii sa invete mai bine si reduc numarul de probleme legate de anxietate si de comportament, in randul copiilor.
Noul studiu a analizat efectele obtinute de catre 82 programe diferite implementate in gradinite si scoli din SUA, tari din Europa si Marea Britanie, la cel putin 6 luni dupa incheierea programelor. Autorii au descoperit ca programele de inteligenta emotionala si sociala continua sa aiba efecte pozitive atat in clasa, dar si in alte domenii, pe termen lung.
Copiii care au beneficiat in scoala de programe de educatie socio-emotionala au avut un procent cu 11% mai mare de absolvire a facultatii decat cei care nu au participat la un asemenea program. De asemenea, rata de absolvire a liceului a fost cu 6% mai mare in randul acestor copii. Problemele de comportament si consumul de droguri au fost calculate ca fiind cu 6% mai reduse pentru copiii participanti la programe de educatie socio-emotionala, iar diagnosticul de probleme de sanatate mintala cu 13,5% mai redus.
Autorii arata ca elevii au beneficiat de efectele positive ale programelor indiferent de rasa, statutul socioeconomic al copiilor sau localizarea scolii. Iar scolile sunt locul potrivit pentru a organiza astfel de programe, pentru ca le fac accesibile pentru un numar ridicat de elevi, inclusiv pentru cei din mediile dezavantajate economic.
*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/usdagov/26812228965
Sursa: ScienceDaily.com
Citeste si:
Adauga tu primul comentariu: