characters characters

Nevoia de explorare la prescolari

04 septembrie 2020    |   680 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

nevoia de explorare la prescolari
Copiii de 4-5 ani prefera sa exploreze decat sa primeasca recompense, arata un studiu recent. Autorii au realizat un experiment in care copiii si adultii au jucat un joc in care anumite alegeri le asigurau recompense. Atat adultii, cat si copiii au inteles usor care alegeri le ofera maximul de recompense. Insa in timp ce adultii au folosit aceasta intelgere pentru a aduna cat mai multe premii, copiii au continuat sa exploreze si alte optiuni, doar pentru a verifica daca acestea le pot oferi sau nu recompense.

Citeste si:

Prescolarii invata mai mult de la adultii increzatori in ei insisi

Studiu despre atentia copiilor prescolari. Cei mici chiar observa tot ce se intampla in jurul lor


„Explorarea pare sa fie o nevoie majora in copilarie, chiar si atunci cand presupune renuntarea la recompense imediate.”
, arata unul dintre autorii studiului, Vladimir Sloutsky, profesor de psihologie in cadrul Universitatii Ohio.„Credem ca acest lucru se intampla pentru ca la varste mici, copiii au nevoie sa exploreze lumea pentru a intelege cum functioneaza.”.

Si in ciuda aparentelor, explorarea copiilor nu este aleatorie sau haotica. Rezultatele studiului arata ca prescolarii au abordat in mod sistematic toate variantele, pentru a se asigura ca nu omit nimic.

„Cand adultii se gandesc la copii care exploreaza, si-ar putea imagina copii care alearga la intamplare, deschid sertare sau dulapuri, alegand obiecte la intamplare. Dar se pare ca explorarea lor nu este aleatorie deloc.”, arata Sloutsky.


Studiul a aratat ca prescolarii nu au fost motivati sa adune cat mai multe premii in cadrul jocului virtual la care au participat, ci au fost motivati sa adune informatii in legatura cu variantele aflate la dispozitie in timpul jocului.


Autorii arata ca au fost cativa copii care au facut alegerile asemanatoare cu ale adultilor, orientandu-se catre recompense, nu catre explorare. Autorii studiului arata ca aceste diferente s-ar putea datora diferentelor de maturizare cognitiva dintre copii.


Insa explorarea sistematica este o etapa in dezvoltarea tuturor copiilor. „Chiar daca stim de mult ca prescolarilor le place sa alerge si sa inspecteze lucrurile, acum stim ca acest comportament are un nivel ridicat de regularitate si structura. Comportamentul aparent haotic al copiilor este in mare parte datorat nevoii de a aduna informatii.”, adauga autorii.


Sursa: News.OSU.edu


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu