characters characters

Educatorii din cresele si gradinitele de stat, instruiti de profesori din Marea Britanie la singura Conferinta de Educatie Timpurie din Romania

20 mai 2015    |   486 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani.

conferinta Educatia Timpurie
Pana la varsta de 5 ani, un copil care provine dintr-un mediu in care a beneficiat de stimularea limbajului si implicit a comunicarii, a auzit cu 32 de milioane de cuvinte mai mult decat un copil care provine dintr-un mediu sarac, fara stimulare. Acest lucru se datoreaza in parte si faptului ca pana la varsta de 3 ani se dezvolta 80% din creierul unui copil, iar pana la varsta de 7 ani, abilitatile lui de comunicare, urmand ca in anii de scoala sa se construiasca pe aceste baza acestor abilitatati.

Importanta procesului de comunicare cu copilul in primii lui ani de viata, modalitatea in care il construim si metodele de stimulare au fost subiectele discutate in cadrul Conferintei de Educatie Timpurie cu titlul ”SSS! Ai grija cum vorbesti daca vrei sa cresc sanatos!”, organizate de Fundatia ACORNS, prin divizia FIRST7. Trei traineri din Anglia - Michelle Peter, Cathy Hamer, Gill Osmond - si Valentina Secara, din Romania, au vorbit despre modalitatile in care educatorul foloseste multiple tehnici prin care il implica pe copil in procesul comunicarii.

”In Romania, comunicarea se face mai mult catre copil si nu il implica pe acesta direct. Comunicarea cu un copil se face cu el, oferindu-i posibilitatea de a raspunde, de a avea “o voce” indiferent de varsta lui”, declara Valentina Secara, Manager General Fundatia ACORNS.

Cititul si povestitul cartilor, vizitele la biblioteca, jocurile cu litere si numere, invatarea de cantece si poezii, desenul si pictura si joaca impreuna cu prietenii duc la dezvoltarea unor copii precoce la indicatorii de dezvoltare sociala si cognitiva la varsta de trei ani. Ei au abilitati lingvistice avansate, niveluri inalte de stima de sine, cooperare si sociabilitate, precum si abilitati de discriminare si spatiale mai bune. Ei continua sa-si pastreze aceste avantaje si in mediul scolar.

”Exista uneori perceptia ca un copil de 2 sau 3 ani este prea mic pentru a incepe sa acumuleze vocabular intr-o limba straina sau pentru a descoperi cartile si cititul de la varste asa fragede. Cercetarile si experienta noastra arata insa cu totul altceva: procesul de dezvoltare emotionala si intelectuala a copilului incepe din prima zi de viata si, cu cat copilul este stimulat mai mult, cu atat el se va dezvolta mai frumos, mai bine si va deveni un copil, apoi adolescent si un adult sanatos din punct de vedere emotional”, declara Dr. Cathy Hamer, consultant in politica de cercetare si pshiholog specializat pe teme educationale si de sanatate din Marea Britanie.

La conferinta au participat 100 de educatori si supraveghetori din crese si gradinite de stat, dintre care un sfert au venit din institutiile din tara, si care au beneficiat gratuit de informatie specifica formarii continue a educatorilor si modele de bune practici pe care sa le aplice imediat in activitatea lor.

Educatorii participanti la Conferinta au subliniat nevoia lor permanenta de instruire de specialitate prin care sa aiba acces la metode moderne de educare si dezvoltare a copiilor din cresele si gradinitele din Romania. De asemenea, mesajul cel mai des mentionat, ca fiind foarte valoros, a fost crearea unei relatii mai stranse cu parintii in activitatea gradinitei dupa modelul voluntariatului practicat in Marea Britanie, prin care parintii se implica in triada copil-parinte-educator.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu