characters characters

Concurenta intre elevi si principalele probleme ale copiilor la scoala

04 octombrie 2018    |   2144 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

bine la scoala
Primii ani de scoala influenteaza felul in care copiii percep scoala si determina relatia lor cu invatarea. Cum scoala trebuie sa fie un loc in care elevii sa vina cu placere, specialistii Intuitext in educatie prezinta modul in care ii pot sustine cadrele didactice si parintii deopotriva.

Activitatile scolare nu trebuie sa reprezinte o ruptura in viata copilului, iar mediul scolar nu ar trebui sa fie unul rigid, ci relaxant, in care copilul sa se manifeste cu spontaneitate, sa invete jucandu-se, sa beneficieze de un climat cald, calm, protector si incurajator.

Cadrul didactic este cel care propune activitati de invatare placute, diversificate, care sa-l incite pe copil la actiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, intreceri, activitati care integreaza muzica, dansul sau desenul. Un alt „secret” sunt scurtele momente de relaxare. Zambetul, rasul si voia buna relaxeaza, dau o stare de bine, detensioneaza, capteaza atentia si copilul invata mai usor si cu placere.

In ceea ce-i priveste pe parinti, acestia trebuie sa fie parteneri dispusi sa ofere sprijin la nevoie, de aceea comunicarea in cadrul familiei este extrem de importanta. Copilul impartaseste cu cei apropiati aspectele pozitive, dar si aspectele mai putin placute, iar parintii sunt cei care il sprijina neconditionat, oferindu-i solutii optime pentru rezolvarea unor situatii aparute scoala.

Concurenta intre elevi

Educatia din Romania pune un accent deosebit pe note si pe concurenta intre elevi, astfel incat apare urmatoarea intrebare: ajuta acest sistem de evaluare sau, dimpotriva, este generator de frustrare si chiar determina inabilitatea de a lucra in echipa?

„La Clasa Pregatitoare, unde nu exista notare, am observat ca elevii erau foarte detasati, raspundeau liber si dezinvolt, erau mai indrazneti, experimentau mai mult, ceea ce este benefic pentru procesul de dezvoltare a unui copil. Sistemul de notare cu ajutorul calificativelor reprezinta acel «rau necesar» in procesul de invatare. De ce «rau»? Deoarece unii elevi sunt mai inhibati cand este vorba de masurarea cunostintelor si capacitatilor pe care le-au dobandit la un moment dat. Cand se gandesc la calificativ, cei emotivi manifesta deseori blocaje. „Necesar”, deoarece il ajuta pe copil sa constientizeze masura in care si-a insusit materia parcursa si ne ajuta pe noi, cadrele didactice, sa intreprindem masuri de ameliorare a invatarii, de exersare sau de dezvoltare, in functie de rezultatele obtinute de fiecare elev.

In ceea ce priveste lucrul in echipa, nu am constatat, la ciclul primar, ca notarea influenteaza semnificativ colaborarea si cooperarea in cadrul grupului de copii. in echipa copiii se manifesta mai zgomotos, iau decizii impreuna, cantarind ideile fiecarui membru, uneori sunt categorici si vehementi cu ideile emise de colegii lor, alteori sunt foarte creativi lucrand impreuna, unii au veleitati de leader, in sensul ca preiau tacit conducerea grupului. Tot grupul se bucura de rezultatele realizate impreuna si impartasesc succesul obtinut (care poate fi un calificativ acordat intregii echipe“ , este de parere Iuliana Dragan, specialist Intuitext si profesor pentru invatamant primar.

Temele pentru acasa

O problema cu care se confrunta o parte dintre elevi este programul zilnic foarte incarcat, ca urmare a activitatilor optionale pe care le desfasoara in afara scolii. De asemenea, temele pentru acasa reprezinta un subiect delicat atat pentru copii, cat si pentru parinti.

Atunci cand temele pentru acasa sunt intr-un volum rezonabil, care sa nu rapeasca copiilor din ciclul primar mai mult de 1-2 ore (in functie de varsta), temele sunt binevenite, eficiente pentru procesul de invatare. Studiul individual este de o importanta majora pentru insusirea temeinica a cunostintelor, pentru formarea capacitatilor si competentelor necesare in viata de zi cu zi.

„Dar cum nu toti copiii au acelasi ritm de lucru, se pot administra teme diferentiate, in senul ca un anumit numar de exercitii sunt obligatorii, iar altele sunt optionale, la alegerea copilului. De asemenea, se pot administra teme pe fise diferentiate, avand nivel de dificultate minimal, mediu si maximal. Copiii, si uneori parintii, sunt nemultumiti cand volumul temelor este prea mare, cand unele sarcini sunt repetitive sau cand temele sunt prea dificile pentru nivelul copilului, iar tema nu poate fi efectuata fara ajutorul unui parinte“, este de parere specialistul Intuitext.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu