Cat de bine invata copiii atunci cand nu sunt obligati
Specialistii in psihologie sustin faptul ca primii ani de viata sunt foarte importanti pentru fiecare dintre noi. Atunci se pun bazele viitorului adult, atunci se formeaza increderea in sine, atitudinea in fata esecului, determinarea si per total, toate acele calitati si abilitati care ne ajuta sa devenim „oameni mari“, autonomi si cu o doza sanatoasa de self esteem.
Tot astfel, si primii ani de scoala le formeaza copiilor nostri atitudinea corecta (sau nu?) in fata educatiei, a ideii de invatare si a modului in care fiecare dintre ei va dori sa descopere – benevol! – cât mai multe lucruri noi.
E un fapt stiut acela ca noi, oameni mari sau mici deopotriva, avem o atitudine de respingere in fata oricarui lucru sau actiuni impuse. Atunci cand ne este suspendata libertatea, atunci când „trebuie“ sa facem ceva, ei bine, tocmai atunci dorinta intrinseca (presupunand ca aceasta ar fi existat sau ar fi putut exista inca dinainte de momentul constrangerii) se topeste si este inlocuita de o atitudine de sens contrar: refuzul.
Cu atat mai mult in vacanta – un timp al relaxarii si detasarii de scoala/ invatare – copiii vor manifesta pregnant un refuz clar de a evita exact actiunea specifica scolii: sa invete.
In acest context, specialistii Intuitext in educatie au incercat si reusit (!) sa conceapa un produs educational modern care sa le respecte libertatea, autonomia, dorinta de a naviga in mediul online si pasiunea pentru joc: ScoalaIntuitext.ro:
Aici, copiii din clasele I-IV vor gasi PESTE…
500 de animatii de predare
250 de jocuri educationale
80 de teste de evaluare
100 de experimente interactive
Astfel copiii vor simti ca e dorinta lor sa invete, sa descopere, sa exploreze, sa afle si prin urmare intreg procesul educational va avea lejeritate, naturalete si, deci, eficienta.
Adauga tu primul comentariu: